SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna (100 godz.) |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDP-PP-02_pNadGenKH7G1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Informatyka szkolna i edukacja medialna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 100 | 6,67 | 100 | 6,67 | Zaliczenie na ocenę |
Student planuje i projektuje oferty edukacyjno-wychowawcze z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych prowadzonych również w języku angielskim. Student prowadzi zaprojektowane zajęcia w świetlicach szkolnych, bibliotekach, zebraniach z rodzicami itp. Student samodzielnie przygotowuje i prowadzi zaplanowane zajęcia, poznaje obowiązki oraz podejmowane czynności pedagoga w szkole, poznaje organizację pracy szkoły obejmującą m.in. zadania realizowane przez placówkę, oraz prowadzoną przez szkołę dokumentację.
Wiedza z zakresu informatyki i technologii informacyjnych na poziomie dobrym, podstawowa wiedza o mediach i multimediach, przygotowanie na poziomie dobrym w zakresie wykorzystania mediów w edukacji. Biegła umiejętność korzystania z komputera, sieci Internet, standardowego pakietu MS Office.
Praktyka pedagogiczna w szkole ma umożliwić studentom gromadzenie praktycznych czynności w zakresie: możliwość uczestniczenia w działaniach zorganizowanych przez doświadczonego pedagoga (zajęcia w bibliotece, świetlicy szkolnej, zebrania, wycieczki, koła zainteresowań itp.); możliwość prowadzenia dokładnej hospitacji realizowanych zajęć przez pedagoga-opiekuna praktyki lub na zajęciach innych nauczycieli, którzy wyrażą zgodę na prowadzenie hospitacji przez studenta; możliwość prowadzenia zajęć z uczniami na podstawie przygotowanych i opracowanych przy konsultacji z pedagogiem konspektów zajęć; możliwość zastosowania przemyślanych zestawów ofert edukacyjnych przedyskutowany z pedagogiem – opiekunem.
Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.Dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Praktyka
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga-opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia oraz notatki z prowadzonych w szkole hospitacji) w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.
Ocenia końcowa
Oceną końcowa jest ocena z praktyki.
Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 09:37)