SylabUZ

Generate PDF for this page

Metody poznawania dziecka - course description

General information
Course name Metody poznawania dziecka
Course ID 05.1-WP-PEDP-FMPD-K_genOW3JA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z problematyką metod poznawania ucznia, rozwijanie umiejętności dokonywania wyboru i oceny przydatności danej metody w określonej sytuacji; rozwijanie umiejętności interpretowania zgormadzonych danych empirycznych.

Prerequisites

Psychologiczna wiedza o rozwoju i możliwościach dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 

Scope

Znaczenie umiejętności rozpoznania poziomu rozwoju dziecka, jego potencjału, możliwości, określanie strefy aktualnego i najbliższego rozwoju dziecka. Omówienie i analiza wybranych metod poznawania dziecka: obserwacja, wywiad, analiza wytworów dzieci, badania socjometryczne, techniki projekcyjne. Narzędzia badawcze (testy obrazkowe, test zdań niedokończonych itp.). Rodzice jako źródło wiedzy o dziecku, przygotowanie arkusza wywiadu z rodzicami.

Teaching methods

Metody praktycznego działania- projektowanie testów, zadań i sytuacji z zastosowaniem poznanych metod.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena końcowa to średnia ocen, na którą składają się: ocena uzyskana za opracowanie i przeprowadzenie projektu badawczego 50%, ocena za prezentację materiału empirycznego na forum grupy  50%.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatorium.

Recommended reading

  1. Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane, red. H. Červinková, B.D. Gołębniak, Wrocław 2010.
  2. Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych: studia i materiały, red. D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski, Łódź 2003.
  3. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998.
  4. Palka S., Metodologia: badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.
  5. Pilch T., BaumanT., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Further reading

Brak

Notes


Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 02-08-2016 16:54)