SylabUZ

Generate PDF for this page

Designing educational trainings - course description

General information
Course name Designing educational trainings
Course ID 05.9-WP-PEDP-SZE-W_pNadGenXLND5
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Logopedia i język migowy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Poszerzanie wiadomości studentów z zakresu dydaktyki ogólnej, doskonalenie umiejętności projektowania działań dydaktycznych z wykorzystaniem zróżnicowanych metod, form, środków pracy w odniesieniu do dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wobec dzieci wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne. 

Prerequisites

Podstawy dydaktyki ogólnej.

Scope

Projektowanie pracy dydaktycznej nauczyciela – dokumenty MEN,  programy nauczania, indywidualne plany pracy z dziećmi. Specjalne potrzeby edukacyjne – charakterystyka zagadnienia. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych – kategorie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, charakterystyka ich funkcjonowania, ich potrzeb, możliwości, znaczenia indywidualnego wsparcia. Projektowanie działań edukacyjnych w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz szczególnych uzdolnień uczniów. Formy kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Teaching methods

Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, metoda projektu, prezentacje, metoda przypadków, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Warunkiem zaliczenia konwersatoriów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocena końcowa to ocena będąca średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych za poszczególne zadania.

Ocena końcowa

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Bereźnicki F., Dydaktyka – wybrane zagadnienia, Szczecin 2007.
  2. Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007.
  3. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – implikacje dydaktyczne i wychowawcze, red. D. Umiastowska, J. Gebreselassie, Gorzów Wlkp. 2014.
  4. Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i znaczeń, Warszawa 2010.
  5. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.
  6. Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk 2005.
  7. Niemierko B., Kształcenie szkolne: podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.

Further reading

  1. Eby J.,  Smutny J., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa.
  2. Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1994.
  3. Hurlock E., Rozwój dziecka, Warszawa 1985.
  4. Poznać, zrozumieć, doświadczyć: konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, Kraków 2011.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 14-07-2016 12:12)