SylabUZ
Course name | Praca z dzieckiem zdolnym i twórczym |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PDZT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja elementarna i wspieranie dzieci w rozwoju zdolności |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki i organizowania zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Strategie kształcenia uczniów zdolnych. Modele kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów szkolnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciel z dzieckiem zdolnym. Projektowanie pracy z dziećmi uzdolnionymi. Rodzaje aktywności twórczej dziecka i młodzieży. Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym: wybrane metody rozwijające zdolności twórczości dzieci; pomoce dydaktyczne; zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym; formy ekspresji plastycznej dzieci; zasady prowadzenia zajęć metody i techniki rozwijania twórczości dzieci; treningi i lekcje twórczości.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy.
Konwersatoria – praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%) i dyskusji studentów (25%) oraz zaprojektowanie sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych i twórczych (50%).
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności (25%) i dyskusji studentów (25%) oraz zaprojektowanie ćwiczeń dla dzieci zdolnych i twórczych (50%).
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna ocen w wykładów i konwersatoriów.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 07-09-2016 16:50)