SylabUZ
Course name | Komputer w szkole podstawowej z metodyką |
Course ID | 05.5-WP-PEDD-KEEM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja elementarna i edukacja medialna |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do prowadzenia zajęć komputerowych na poziomie szkoły podstawowej. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w klasie, korzystania z otwartych zasobów internetowych w edukacji. Pokazanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej.
Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji. Wiedza i umiejętności w zakresie przedmiotu technologie informacyjne.
Warsztat pracy nauczyciela zajęć komputerowych. Podręczniki szkolne i ich struktura, zawartość merytoryczna: dobór podręczników dla uczniów i nauczycieli, wsparcie online, poradniki metodyczne. Metodyka zajęć komputerowych: Metodyka wykorzystania zasobów Internetowych i programów edukacyjnych na zajęciach komputerowych. Zajęcia komputerowe w szkole podstawowej. Specyfika zajęć i różnice. Nauczyciel, opiekun pracowni komputerowej w szkole: regulamin pracowni, zasady bezpiecznego korzystania z mediów. Planowanie rozwoju zawodowego. Kompetencje nauczyciela w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nowe media w metodyce zajęć komputerowych. Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu, wykorzystanie narządzi i zasobów Internetu w zajęciach komputerowych na poziomie szkoły postawowej. Planowanie i organizacja zajęć. Konspekt i plan zajęć, dobór celów kształcenia oraz ich operacjonalizacja, dobór form i metod prowadzenia zajęć, ewaluacja wiedzy i umiejętności uczniów, ewaluacja pracy nauczyciela. Oprogramowanie edukacyjne z zakresu zajęć komputerowych. Szczegółowa analiza i ocena programów edukacyjnych będących uzupełnieniem podręczników z przedmiotu – zajęcia komputerowe orz informatyka. Projektowanie zadań i ćwiczeń w zakresie zajęć komputerowych. Wykorzystanie mediów i multimediów do projektowania różnorodnych ćwiczeń, zadań i projektów na potrzeby zajęć komputerowych. Zastosowanie komputera i Internetu w procesie nauczania i uczenia się. Realizacja jednostki tematycznej. Koncepcje zajęć komputerowych skierowanych dla uczniów szkoły podstawowej. Przygotowanie oraz prezentacja zajęć przez studentów. Podsumowanie i omówienie prezentowanych zajęć.
Ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna i praca z partnerem.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, zaprojektowanie i przeprowadzenie zajęć komputerowych zgodnych z tematyką podstawy programowej. Zaliczenie wykładów: kolokwium pisemne z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Ocena końcowa
Zaliczenie (ocena końcowa z przedmiotu) będzie oceną z konwersatoriów.
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 04-08-2016 17:53)