SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Struktury danych i elementy programowania |
Kod przedmiotu | 11.3-WP-PEDD-SDEP-L_gen1EY1U |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja medialna i informatyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z algorytmami i strukturami danych i nowoczesnym językiem programowania. Nabycie przez studentów umiejętności formalnego i nieformalnego zapisywania algorytmów przy wykorzystaniu odpowiednich struktur danych. Nabycie przez studentów umiejętności programowania w języku C#. Zachęcenie do korzystania z tego języków podczas zajęć w szkole.
Sprawność w korzystaniu ze standardowego oprogramowania środowiska Windows i zasobów komputera.
Wprowadzenie do algorytmiki: historia algorytmiki, dane a informacja, sposoby reprezentacji danych, algorytm, cechy algorytmu, zadanie algorytmiczne, zasoby niezbędne do wykonania algorytmu. Formalny i nieformalny sposób zapisu algorytmów: opis słowny algorytmu, lista kroków, schemat blokowy algorytmu, pseudokod, języki programowania, zmienna, przypisanie, wyrażenie. Wprowadzenie do programowania w języku C#: stałe, zmienne, typy danych, komentarze. Zintegrowane środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio: kompilacja, debuggowanie, uruchamianie programów. podstawowa analiza błędów. Struktury sterujące algorytmów: struktura „bezpośrednie następstwo”, struktura „wybór”, iteracje ograniczone i warunkowe, warunek logiczny, podstawowe operatory logiczne. Instrukcje sterujące przebiegiem programu: instrukcja if, instrukcja case, instrukcje iteracyjne for i while do. Podprogramy: dekompozycja zadań programistycznych na mniejsze fragmenty, które mogą być realizowane samodzielnie – procedury, funkcje. Realizacja wybranych algorytmów w języku Visual C#. Miejsce języków programowania w nauczaniu TI.
Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, okresowe sprawdziany (wejściówki) oraz wykonanie projektu. 25% oceny końcowej stanowi ocena z projektu.
Laboratoria
Zaliczenie wszystkich kolokwiów i sprawdzianów (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Składnikami oceny końcowej są: 75% (oceny cząstkowe), 25% (ocena projektu).
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów.
1. Harel D., Rzecz i istocie informatyki: algorytmika, Warszawa 2000.
2. Liberty J., C#. Programowanie, Gliwice 2005.
3. Sysło M., Algorytmy, Warszawa 2002.
4. Wirth N., Algorytmy+struktury danych=programy, Warszawa 2004.
5. Włodarczyk M., ITA 104: wprowadzenie do programowania, Materiały elektroniczne IT Academy Lokalna.
1. Celeda D., Kurs C#, cz. 1, http://www.centrumxp.pl/dotNet/20,1,kategoria,Kurs_C_cz_I.aspx.
2. Lis M., C#: praktyczny kurs, Gliwice 2007.
3. Pelland P., Microsoft Visual C# 2005 Express Edition: Projektuj sam!, 2008.
4. Wróblewski P., Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Gliwice 2003
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-07-2016 16:31)