SylabUZ
Course name | Human Resources Management |
Course ID | 14.9-WP-PEDD-KZL-C_pNadGenHNWY8 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Social assistance and sociotherapy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Pogłębienie wiedzy o rodzajach więzi społecznych i rządzących nimi regułach (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kierowania zespołami). Ćwiczenie umiejętności animowania pracami nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych. Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat zasad pracy grupy oraz reguł nią rządzących. Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą (podejmowanie decyzji, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, ustalanie ról grupowych itd.).
Superwizja, znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.
Wykłady
Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania). Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji. Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem. Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Teorie kierowania (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).
Ćwiczenia
Istota kierowania (sposoby definiowania); cechy dobrego kierownika; umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania zespołów do pracy.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – metoda projektu, inscenizacja, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, giełda pomysłów, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Test (ocena dostateczna – 50-60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).
Ćwiczenia
Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).
Ocena końcowa
Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.
1. Wyrzykowska B., Karbowiak K., Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji.
2. Piotrkowski K., Światkowski M., Kierowanie zespołami ludzi.
3. Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą.
4. Clifford E., Dyscyplina i kierowanie klasą.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-09-2016 21:38)