SylabUZ

Generate PDF for this page

Human Resources Management - course description

General information
Course name Human Resources Management
Course ID 14.9-WP-PEDD-KZL-C_pNadGenHNWY8
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Social assistance and sociotherapy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Pogłębienie wiedzy o rodzajach więzi społecznych i rządzących nimi regułach (ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności kierowania zespołami). Ćwiczenie umiejętności animowania pracami nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych. Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat zasad pracy grupy oraz reguł nią rządzących. Ćwiczenie podstawowych  umiejętności kierowania grupą (podejmowanie decyzji, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, ustalanie ról grupowych itd.).

Prerequisites

Superwizja, znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.

Scope

Wykłady

Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania). Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji. Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem. Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Teorie kierowania (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).

Ćwiczenia

Istota kierowania (sposoby definiowania); cechy dobrego kierownika; umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania zespołów do pracy.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.

Ćwiczenia – metoda projektu, inscenizacja, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, giełda pomysłów, metody ekspresyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Test (ocena dostateczna – 50-60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).

Ćwiczenia

Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).

Ocena końcowa

Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.

Recommended reading

1.      Wyrzykowska B., Karbowiak K., Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji.

2.      Piotrkowski K., Światkowski M., Kierowanie zespołami ludzi.

3.      Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą.

4.      Clifford E., Dyscyplina i kierowanie klasą.             

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

  1. Brudnik, Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-09-2016 21:38)