SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Statystyka publiczna w badaniach społecznych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCD-ADM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania danych pochodzących z zasobów statystyki publicznej. Wyposażenie w umiejętność dobierania właściwych danych do problemów badawczych
i charakteru badania.
Ukończone kursy z metod i technik badań socjologicznych lub inne zawierające treści odnoszące się do problematyki metod i technik w naukach społecznych.
Statystyka publiczna jako Żródło danych zastanych w badaniach społecznych
Zasoby informacyjne statystyki publicznej
Statystyka publiczna w Polsce
Statystyka publiczna na świecie
Tajemnica statystyczna
Program badań statystycznych statystyki publicznej
Informacje statystyczne w instytucjach poza statystyką publiczną
Wykorzystanie nowoczesnych instrumentów w analizie z wykorzystaniem zasobów statystyki publicznej
praca z tekstami źródłowymi, udział w dyskusji (wypowiedzi ustne), warsztaty (przygotowanie analiz ilościowych), praca w grupach, raporty, prezentacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ |
UWAGI |
Zaliczenie na ocenę |
Tak |
Ocena z kolokwium. |
Kolokwium pisemne w formie pytań otwartych, zależy uzyskać przynajmniej połowę wymaganej punktacji. |
Przygotowanie projektu |
Projekt badania mediów do wybranej tematyki Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z ćwiczeń to ocena z kolokwium (40%), ocena z projektu (30%) |
Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 16:18)