SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology of creativity - course description

General information
Course name Psychology of creativity
Course ID 14.4-WP-PSChM-PT-W-S14_pNadGenBXH54
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Urszula Gembara
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z wybranymi problemami, pojęciami i zagadnieniami związanymi z psychologią twórczości. Dostarczenie w oparciu o efekty kształcenia wiedzy związanej ze stosowaniem psychologii twórczości w procesie diagnostyki i pomocy psychologicznej.

Prerequisites

podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej

Scope

Istota i rozumienie twórczości; Psychoanalityczne, humanistyczne i poznawcze teorie twórczości. Emocje i motywacje w twórczości .Percepcja w twórczości. Psychopatologia twórczości. Myślenie twórcze. Uzdolnienia twórcze. Osobowość i postawa twórcza. Proces twórczy. Rozwój twórczy. Psychologiczna diagnoza twórczości.

Teaching methods

Wykłady konwersatoryjny, wykład problemowy, prezentacje multimedialne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin w formie pisemnej złożony z dwóch części – testowej i opisowej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z egzaminu opatrzonego w progi punktowe (60%-70% ocena dostateczna, 71%-85% ocena dobra, 86%-100% ocena bardzo dobra).

Recommended reading

  • Nęcka E. Psychologia twórczości, Gdańsk, 2003.

  • Popek S. Człowiek jako jednostka twórcza., Lublin, 2003.

Further reading

  • Dąbrowski K., Rozwój osoby [w:] Teorii Dezintegracji Pozytywnej, pod red. Cz. Cekiery, Gdańsk, 2000, .

  • Kuśpit, M., Postawa twórcza a poziom kompetencji społecznych. [W:] S. Popek (red.). Twórczość w teorii i praktyce., Lublin, 2004.

  • Matusewicz C., Psychologia wartości., Poznań, 1995, .

  • Nęcka E., Proces twórczy i jego ograniczenia., Kraków, 1987.

  • Nęcka, E., Twórcze rozwiązywanie problemów., Kraków, 1994,

  • Sołowiej J. Psychologia twórczości. Gdańsk 1997

  • Strelau J., Doliński D., Psychologia. Podręcznik akademicka Tom II, Gdańsk 2008.

  • Szmidt K. J., Pedagogika twórczości. Gdańsk 2007

  • Szmidt K.J., Trening twórczości w szkole wyższej, Łódź, 2005.

  • Połowniak M. Kreatywność a kompetencje społeczne relacje między nasileniem kompetencji społecznych a poziomem i stylem twórczości oraz postawą twórczą. [W:] J. Łaszczyk, M. Jabłonowska (red.). Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji., Warszawa, 2008.

oraz inna literatura zalecana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 14-07-2016 23:13)