SylabUZ

Generate PDF for this page

Projective tests - course description

General information
Course name Projective tests
Course ID 14.4-WP-PSChM-TP-L-S14_pNadGenO2KT5
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marcin Florkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z różnymi sposobami ujmowania zjawiska projekcji; ogólnymi założeniami metod projekcyjnych oraz zaletami i wadami tych metod. Zasady stosowania, ogólne zasady interpretacji wyników. Poznanie ogólnych zasad przygotowania pisemnego raportu (diagnozy) z badania z wykorzystaniem wybranych technik projekcyjnych. Zarysowanie problemu udzielania osobie badanej informacji o wyniku badania, w którym wykorzystano metody projekcyjne.

Prerequisites

Brak.

Scope

  1. Wprowadzenie do zajęć z metod projekcyjnych

  2. Metody projekcyjne – podstawowe zagadnienia

  3. Test Apercepcji Tematycznej i personologia H. A. Murraya

  4. Badanie Testem Apercepcji Tematycznej

  5. Test Zdań Niedokończonych Rottera

  6. Rysunkowe testy projekcyjne na przykładzie Testu rysunku drzewa

Teaching methods

metoda przypadków, pogadanka, pomiar metoda przypadków, pogadanka, pomiar

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach, pisemna praca zaliczeniowa. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywnośc na zajęciach i pozytywna ocena z pracy pisemnej.

Recommended reading

  1. Domański C. W. (1990). Zastosowanie Testu Rysunku Drzewa R. Story do badania projekcji lęku u młodzieży o zróżnicowanym poziomie uzdolnień twórczych. Annales UMCS, sect. J, 3, s. 171-183.

  2. Jaworowska A., Matczak A. (1998). Test niedokończonych zdań Rottera (RISB). Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych

  3. Koch C. (1994). Test Drzewa. Test rysunku drzewa jako metoda psychodiagnostyczna. Warszawa: Erda

  4. Oleś, P. (2003). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Scholar (s. 101-108).

  5. Podręcznik do testu TAT. (1989) (w całości, dostępny w Pracowni Testów)

  6. Sęk H. (red.). (1984). Metody projekcyjne. Tradycja i współczesność. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (s. 7-33, 61-144)

  7. Stasiakiewicz, M. (2002). Testy projekcyjne. W: J. Strelau (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1, s. 491-503). Gdańsk: GWP.

  8. Stemplewska-Żakowicz K. (2004). O rzeczach widywanych na obrazkach i opowiadanych o nich historiach. TAT jako metoda badawcza i diagnostyczna. Warszawa: Academica.

  9. Szustrowa T. (red.). (1987). Wybrane zagadnienia testów projekcyjnych. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.

  10. Rembowski, J. (1986). Metoda projekcyjna w psychologii dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN (rozdział I i III).

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 16-07-2016 23:36)