SylabUZ

Generate PDF for this page

Tests - organic tests - course description

General information
Course name Tests - organic tests
Course ID 12.2-WP-PSChM-TOrg-L-S14_pNadGenK0TRN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Konrad Opaliński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest przedstawienie znaczenia badań z zakresu neuropsychologii w praktyce klinicznej. Studenci poznają podstawowe testy badające zaburzenia organiczne. Poznają i nabędą podstawową praktykę w zakresie zastosowania podstawowych testów z neuropsychologii poznawczej i klinicznej w diagnostyce i terapii chorób układu nerwowego.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii poznawczej, neuropsychologii, anatomii mózgu, funkcjonowania wyższych funkcji poznawczych

Scope

Założenia psychometryczne i praktyka stosowania testów:Test L. Bender (wzrokowo-motoryczny test postaciowania), Test Graham-Kendall, Test Ray – Osterrietha, Test Bentona,Test Bender-Koppitz (dla dzieci), Tablic Łuckiego, testu RAVLT. Jako przykłady metod diagnostycznych w :zaburzeniach wyższych czynności poznawczych, w zespołach otępiennych, w chorobach naczyniowych, w zespołach pourazowych i padaczkach

Teaching methods

Praca na przypadku, ćwiczenia praktyczne, praca z książką, analiza materiału źródłowego, case study

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta w ramach pracy z dokumentacją eksperymentów psychologicznych, działań opartych na autoanalizie, a także sprawdzenia poziomu wiedzy studenta w zakresie opisu przypadków.

Recommended reading

  • Darby D.,Walsch K., Neuropsychologia kliniczna Gdańsk 2008.

  • Borkowska A, Domańska Ł., Podstawy Neuropsychologii klinicznej, Lublin 2009.

  • Jodzio K., Neuropsychologia intencjonalnego działania. Warszawa 2008.

  • Kądzielawa D. (red.), Wybrane zagadnienia neuropsychologii klinicznej, Warszawa 1985.

  • Walsh K., Jak rozumieć uszkodzenia mózgu? Podstawy diagnozy neuropsychologicznej. Warszawa 2001.

Further reading

  • Grochmal-Bach B., "Dziecko z zaburzeniami padaczkowymi – aspekty pedagogiczne i psychologiczne", Kraków, 2003.

  • Jaśkowski P., Neuronauka Poznawcza Jak mózg tworzy umysł Warszawa 2009.

  • Rowland LP (red) "Neurologia Merritta" (tłum.: Kwieciński H i Kamińska AM), Wrocław 2008.

  • Leśniak M., Seniów J. (2003). Ukryte deficyty wzrokowe i zaburzenia czynności okoruchowej po ogniskowych uszkodzeniach mózgu. W: J. Talar (red.). Neurorehabilitacja u progu XXI wieku, Bydgoszcz 2003, 127-135.

  • Pałczyński J., Zaburzenia wzrokowego rozpoznawania przedmiotów na skutek uszkodzeń mózgu, Wrocław 1983. oraz ustalona każdorazowo przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 27-07-2016 14:59)