SylabUZ
Course name | Tests - organic tests |
Course ID | 12.2-WP-PSChM-TOrg-L-S14_pNadGenK0TRN |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem zajęć jest przedstawienie znaczenia badań z zakresu neuropsychologii w praktyce klinicznej. Studenci poznają podstawowe testy badające zaburzenia organiczne. Poznają i nabędą podstawową praktykę w zakresie zastosowania podstawowych testów z neuropsychologii poznawczej i klinicznej w diagnostyce i terapii chorób układu nerwowego.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii poznawczej, neuropsychologii, anatomii mózgu, funkcjonowania wyższych funkcji poznawczych
Założenia psychometryczne i praktyka stosowania testów:Test L. Bender (wzrokowo-motoryczny test postaciowania), Test Graham-Kendall, Test Ray – Osterrietha, Test Bentona,Test Bender-Koppitz (dla dzieci), Tablic Łuckiego, testu RAVLT. Jako przykłady metod diagnostycznych w :zaburzeniach wyższych czynności poznawczych, w zespołach otępiennych, w chorobach naczyniowych, w zespołach pourazowych i padaczkach
Praca na przypadku, ćwiczenia praktyczne, praca z książką, analiza materiału źródłowego, case study
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta w ramach pracy z dokumentacją eksperymentów psychologicznych, działań opartych na autoanalizie, a także sprawdzenia poziomu wiedzy studenta w zakresie opisu przypadków.
Darby D.,Walsch K., Neuropsychologia kliniczna Gdańsk 2008.
Borkowska A, Domańska Ł., Podstawy Neuropsychologii klinicznej, Lublin 2009.
Jodzio K., Neuropsychologia intencjonalnego działania. Warszawa 2008.
Kądzielawa D. (red.), Wybrane zagadnienia neuropsychologii klinicznej, Warszawa 1985.
Walsh K., Jak rozumieć uszkodzenia mózgu? Podstawy diagnozy neuropsychologicznej. Warszawa 2001.
Grochmal-Bach B., "Dziecko z zaburzeniami padaczkowymi – aspekty pedagogiczne i psychologiczne", Kraków, 2003.
Jaśkowski P., Neuronauka Poznawcza Jak mózg tworzy umysł Warszawa 2009.
Rowland LP (red) "Neurologia Merritta" (tłum.: Kwieciński H i Kamińska AM), Wrocław 2008.
Leśniak M., Seniów J. (2003). Ukryte deficyty wzrokowe i zaburzenia czynności okoruchowej po ogniskowych uszkodzeniach mózgu. W: J. Talar (red.). Neurorehabilitacja u progu XXI wieku, Bydgoszcz 2003, 127-135.
Pałczyński J., Zaburzenia wzrokowego rozpoznawania przedmiotów na skutek uszkodzeń mózgu, Wrocław 1983. oraz ustalona każdorazowo przez prowadzącego
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 27-07-2016 14:59)