SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to work, organisation and management psychology - course description

General information
Course name Introduction to work, organisation and management psychology
Course ID 14.4-WP-PSChM-WPPOiZ-W-S14_pNadGenZXDTA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Wprowadzenie do specjalizacji. Dostarczenie w oparciu o efekty kształcenia wiedzy związanej ze stosowaniem psychologii w procesie zarządzania oraz w procesie pracy. Zapoznanie studentów z rolą psychologa w procesie zarządzania, pokazanie relacji pomiędzy nauką o zarządzaniu a psychologią zarządzania oraz wskazanie na różnice pomiędzy nimi. Zaprezentowanie najważniejszych koncepcji ergonomii, rekrutacji, selekcji, psychologicznych cech menedżera, stresu, negocjacji, motywowania, kultury organizacyjnej. Zwrócenie uwagi na istnienie wielu istotnych różnic międzykulturowych, przygotowanie absolwentów do samodzielnego uczenia się i kierowania swoim życiem zawodowym.

Prerequisites

Brak.

Scope

Przedmiot i metody psychologii pracy organizacji i zarządzania. Analiza pracy jako podstawowa metoda psychologii pracy. Psychologia człowieka pracującego i środowiska pracy. Paradygmaty: klasyczny, humanistyczny, postmodernistyczny (idea zarzadzania zasobami ludzkimi i kapitału społecznego). Ocenianie i wartościowanie pracy. Rola psychologa w dziedzinie psychologii pracy, organizacji i zarządzania. Psychologia pracy i ergonomia. Zachowania organizacyjne. Role i kompetencje kierownicze. Patologia środowiska pracy. Szkolenia menedżerskie i nowoczesne formy coachingu. Life-coaching.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Egzamin pisemny - test na ocenę zawierający pytania zamknięte jednokrotnego wyboru z treści omawianych na wykładach.

Recommended reading

  • Chmiel N., red., Psychologia pracy i organizacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003,

  • Król H., Ludwiczyński A., Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Warszawa 2006.

  • Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, Warszawa, 2008.

  • Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002,

Further reading

  • Lubrańska A., Psychologia pracy, Warszawa 2008.

  • Nosal Cz.S., Psychologia decyzji kadrowych, Kraków 1999.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 16-07-2016 23:54)