SylabUZ
Course name | Community psychology - theory and practice |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-PStip-W-S14_pNadGen5HD95 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z historią myśli i metodologią badań dotyczącą psychologii społeczności. Wykazanie związków pomiędzy psychologią społeczności a głównymi problemami społecznymi. Zwrócenie uwagi na aspekt płci społeczno-kulturowej, adaptację międzykulturową, przynależność etniczną, wpływ płci i religii na odczuwanie bólu, poczucie własnej tożsamości w wielokulturowym środowisku, jak również na patologizację społeczności lub ich piętnowanie.
Wiedza z zakresu psychologii społecznej, psychologii osobowości, psychologii klinicznej.
Wprowadzenie do psychologii społeczności
Zmiana społeczna - jej znaczenie, wprowadzanie i podtrzymywanie
Poczucie wspólnoty społecznej (sense of community)
Szkoła i dziecko a społeczności
Stres, radzenie sobie i wsparcie społeczne w kontekście dobrostanu społeczności
Prawo, przestępczość a społeczności
Prowadzenie badań metodą PAR
Społeczność wobec katastrof i klęsk żywiołowych . Społeczność wobec stresu wojennego
Społeczność wobec terroryzmu
Stres ekonomiczny i jego skutki
Płeć społeczo-kulturowa
Adaptacja międzykulturowa. Przynależność etniczna
Patologizacja społeczności
Wykłady tradycyjny, dyskusja, prezentacje multimedialne, praca w grupach, projekty.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się: ocena uzyskana z ćwiczeń w wyniku indywidualnej aktywności studenta, aktywnego uczestnictwo studenta w pracy zespołowej oraz sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru) oraz na podstawie pracy zaliczeniowej zleconej po uzyskaniu pozytywnej oceny z ćwiczeń i/ lub egzaminu pisemnego.
Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, Warszawa, 2008.
Brown R., Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk 2006
Myers D., Psychologia społeczna, Poznań, 2003.
Todd F. Heatherton, Robert E. Kleck, Michelle R. Hebl, Jay G. Hull, Społeczna Psychologia Piętna, Warszawa, 2012
Chybicka A., Culture&Gendr. Intimate Relation, Gdańsk, 2010
Wosińska W., Psychologia życia społecznego, Gdańsk, 2004.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 19-07-2016 21:35)