SylabUZ
Course name | Assertiveness and presentation training |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-TAiP-L-S14_pNadGenPWPJC |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji oraz umiejętności autoprezentacji poprzez zastosowanie: treningu grupowego (w tym scenek) dyskusji pracy i ćwiczeń grupowych prezentacji case studies.
Wiedza z zakresu: psychologii społecznej psychologii osobowości emocji i motywacji.
Asertywność - podstawowe pojęcia, cechy zachowań asertywnych. Terytorium
psychologiczne. Asertywny monolog wewnętrzny i samoocena. Asertywny sposób komunikacji.
Obrona swoich praw. Odmawianie. Formułowanie pochwał i krytyki. Przyjmowanie pochwał i krytyki. Asertywne wyrażanie gniewu. Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań. Wyrażanie opinii i przekonań. Inicjatywa w kontaktach społecznych. Konsekwencje asertywności.
Autoprezentacja - podstawowe pojęcia, definicja. Cechy skutecznej autoprezentacji. Skuteczna autoprezentacja w różnych kontekstach. Trema, stres i radzenie sobie z nimi. Prezentacja kompetencji. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - wystąpienia publiczne. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - rozmowa kwalifikacyjna.
Burza mózgów , ćwiczenia laboratoryjne, dyskusja panelowa, praca w grupach, symulacja laboratoryjna, sesje rozwiązywania problemu, prezentacje multimedialne, studium przypadku.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta, w ramach pracy z książką, działań opartych na autoanalizie, konwersacji, jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej .
Kenrik D.T., Neuberg, S.L. i Cialdini, R.B., Psychologia Społeczna., Gdańsk, 2006,
McGrath H., Edwards H., Trudne osobowości, Poznań, 2010,
Król-Fijewska M., Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa, 2007,
Alberti R. i Emmons, M., Asertywność, Gdańsk, 2008,
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 19-07-2016 21:53)