SylabUZ

Generate PDF for this page

Assertiveness and presentation training - course description

General information
Course name Assertiveness and presentation training
Course ID 14.4-WP-PSChM-TAiP-L-S14_pNadGenPWPJC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Rozwinięcie umiejętności asertywnej komunikacji oraz umiejętności autoprezentacji poprzez zastosowanie: treningu grupowego (w tym scenek) dyskusji pracy i ćwiczeń grupowych prezentacji case studies.

Prerequisites

Wiedza z zakresu: psychologii społecznej psychologii osobowości emocji i motywacji.

Scope

Asertywność - podstawowe pojęcia, cechy zachowań asertywnych. Terytorium

psychologiczne. Asertywny monolog wewnętrzny i samoocena. Asertywny sposób komunikacji.

Obrona swoich praw. Odmawianie. Formułowanie pochwał i krytyki. Przyjmowanie pochwał i krytyki. Asertywne wyrażanie gniewu. Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań. Wyrażanie opinii i przekonań. Inicjatywa w kontaktach społecznych. Konsekwencje asertywności.

Autoprezentacja - podstawowe pojęcia, definicja. Cechy skutecznej autoprezentacji. Skuteczna autoprezentacja w różnych kontekstach. Trema, stres i radzenie sobie z nimi. Prezentacja kompetencji. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - wystąpienia publiczne. Najpopularniejsze formy autoprezentacji - rozmowa kwalifikacyjna.

Teaching methods

Burza mózgów , ćwiczenia laboratoryjne, dyskusja panelowa, praca w grupach, symulacja laboratoryjna, sesje rozwiązywania problemu, prezentacje multimedialne, studium przypadku.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta, w ramach pracy z książką, działań opartych na autoanalizie, konwersacji, jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej .

Recommended reading

  • Kenrik D.T., Neuberg, S.L. i Cialdini, R.B., Psychologia Społeczna., Gdańsk, 2006,

  • McGrath H., Edwards H., Trudne osobowości, Poznań, 2010,

  • Król-Fijewska M., Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa, 2007,

Further reading

  • Alberti R. i Emmons, M., Asertywność, Gdańsk, 2008,

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 19-07-2016 21:53)