SylabUZ

Generate PDF for this page

Monographic seminar II A - Psychology of staffing decisions - course description

General information
Course name Monographic seminar II A - Psychology of staffing decisions
Course ID 14.4-WP-PSChM-SMPD2A-S-S14_pNadGenM5S6Q
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą profesjonalnego doboru kadry w organizacjach. Uświadomienie słuchaczom wagi procesu doboru osób na konkretne stanowiska pracy, jako elementu strategicznego – wpływającego na konkurencyjność podmiotów gospodarczych.

Prerequisites

Brak.

Scope

Seminarium: Definiowanie cech przydatności zawodowej. Aspekty procesów decyzyjnych w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników. Zastosowanie narzędzi badawczych w procesie doboru pracowników do pracy – analiza narzędzi psychometrycznych pod kątem ich przydatności i ograniczeń. Znaczenie tendencji osobowościowych w procesie doboru pracowników, ich adaptacji oraz umiejętności współpracy w zespole. Kontekst sytuacyjny w badaniach osobowości pracownika. Wybrane typy inteligencji: sukcesu, emocjonalna i społeczna oraz ich znaczenie dla pracy kierowniczej. Typy umysłu menedżera.

Teaching methods

seminarium konwersatoryjne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych, związanych z tematyką zajęć (tematy sformułowane przez prowadzącego, do wyboru przez studentów) oraz na postawie aktywności studentów seminariach konwersatoryjnych

Recommended reading

  • Schultz, D.P., Schultz, S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. PWN, Warszawa 2002,

  • Król, H., Ludwiczyński, A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2006,

  • Nosal, C.S., Psychologia decyzji kadrowych, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1997,

  • Gellert, M., Nowak, K., Zespół. Jak z nim pracować, jak go badać, jak go szkolić, GWP, Gdańsk, 2005,

  • Ratyńki, W., Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2005.

Further reading

  • Ratajczak, Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2008,

  • Stoner, J.A.F., Freemen, R.E., Gilbert, D.R., Kierowanie. PWE, Warszawa, 2001,

  • Konarski, S. (red.), Kompetencje społeczno-psychologiczne ekonomistów i Menadżerów, SGH, Warszawa 2006,

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 19-07-2016 23:36)