SylabUZ

Generate PDF for this page

Adolescence, its problems and psychological assistance - course description

General information
Course name Adolescence, its problems and psychological assistance
Course ID 14.4-WP-PSChM-APiPP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Dostarczenie wiedzy na temat adolescencji, wybranych teoretycznych modeli zaburzeń i specyficznych problemów związanych z zaburzeniami okresu rozwojowego oraz pomocy psychologicznej ukierunkowanej na rozwój jednostki, sytuacji traumatycznych, pomocy w zmniejszeniu i usunięciu zaburzeń.

Celem jest również rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, klasyfikowaniem oraz rozwiązywaniem sytuacji trudnych i kryzysowych (sytuacje konfliktowe, kryzysy rozwojowe, zaburzenia zachowania, zaburzenia lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia odżywiania, zaburzenia somatoformiczne oraz posługiwanie się adekwatnymi metodami pomocy psychologicznej.

Prerequisites

Wiedza z zakresu przedmiotów: psychopatologia, psychologia rozwojowa, osobowości, diagnoza psychologiczna.

Scope

Wprowadzenie do problematyki adolescencji i wybrane teoretyczne modele zaburzeń oraz specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu rozwojowego. Zaburzenie zachowania przebieg, zaburzenia lękowe i nastroju, zaburzenia odżywiania i somatoformiczne. Pomoc psychologiczna ukierunkowana na młodzież i rodzinę. Wybrane metody pomocy psychologicznej, pomoc psychologiczna jako relacja. Jej specyfika w stosunku do młodzieży. Rozpoznawanie, klasyfikowanie oraz rozwiązywanie sytuacji trudnych i kryzysowych. Specyfika Wprowadzenie do problematyki adolescencji i wybrane teoretyczne modele zaburzeń oraz specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu rozwojowego.

Teaching methods

Wykład, Ćwiczenia, praca z książką, metoda przypadku, metoda projektowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady: egzamin pisemny z progami procentowymi lub punktowymi; Ćwiczenia: kolokwium, pracy pisemnej i projektu, aktywność na zajęciach

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.

Na ocenę końcową składa się średnia z oceny z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

  • Pilecka W. - Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży, Kraków, 2011,

  • Kendall P.C. - Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji., Gdańsk, 2004,

oraz każdorazowo ustalana z prowadzącym

Further reading

  • Gaś Z., Pomoc psychologiczna młodzieży, Warszawa 1995

  • Popielarska A, Popielarska M., Psychiatria wieku rozwojowego, Warszawa, 2000.

oraz każdorazowo ustalana z prowadzącym

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 27-07-2016 15:03)