SylabUZ
Course name | Adolescence, its problems and psychological assistance |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-APiPP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Dostarczenie wiedzy na temat adolescencji, wybranych teoretycznych modeli zaburzeń i specyficznych problemów związanych z zaburzeniami okresu rozwojowego oraz pomocy psychologicznej ukierunkowanej na rozwój jednostki, sytuacji traumatycznych, pomocy w zmniejszeniu i usunięciu zaburzeń.
Celem jest również rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, klasyfikowaniem oraz rozwiązywaniem sytuacji trudnych i kryzysowych (sytuacje konfliktowe, kryzysy rozwojowe, zaburzenia zachowania, zaburzenia lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia odżywiania, zaburzenia somatoformiczne oraz posługiwanie się adekwatnymi metodami pomocy psychologicznej.
Wiedza z zakresu przedmiotów: psychopatologia, psychologia rozwojowa, osobowości, diagnoza psychologiczna.
Wprowadzenie do problematyki adolescencji i wybrane teoretyczne modele zaburzeń oraz specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu rozwojowego. Zaburzenie zachowania przebieg, zaburzenia lękowe i nastroju, zaburzenia odżywiania i somatoformiczne. Pomoc psychologiczna ukierunkowana na młodzież i rodzinę. Wybrane metody pomocy psychologicznej, pomoc psychologiczna jako relacja. Jej specyfika w stosunku do młodzieży. Rozpoznawanie, klasyfikowanie oraz rozwiązywanie sytuacji trudnych i kryzysowych. Specyfika Wprowadzenie do problematyki adolescencji i wybrane teoretyczne modele zaburzeń oraz specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu rozwojowego.
Wykład, Ćwiczenia, praca z książką, metoda przypadku, metoda projektowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady: egzamin pisemny z progami procentowymi lub punktowymi; Ćwiczenia: kolokwium, pracy pisemnej i projektu, aktywność na zajęciach
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Na ocenę końcową składa się średnia z oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Pilecka W. - Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży, Kraków, 2011,
Kendall P.C. - Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji., Gdańsk, 2004,
oraz każdorazowo ustalana z prowadzącym
Gaś Z., Pomoc psychologiczna młodzieży, Warszawa 1995
Popielarska A, Popielarska M., Psychiatria wieku rozwojowego, Warszawa, 2000.
oraz każdorazowo ustalana z prowadzącym
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 27-07-2016 15:03)