SylabUZ
Course name | Preparing and conducting trainings and workshops |
Course ID | 14.9-WP-PSChM-PiPSiW-L-S14_pNadGen4FM2D |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń, rozwój podstawowych kompetencji w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu psychologii edukacji i psychologii wychowawczej, poznanie mocnych i słabych strona w zakresie autoprezentacji. Zapoznanie studentów z różnymi formami pracy grupowej (wykład, warsztat, trening, coaching itp.).
Brak.
Definicje szkoleń. Konteksty programowe szkoleń. Opracowanie etapów szkolenia. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i opracowanie treści. Projektowanie programów szkolenia. Ocena szkolenia. Motywacja uczestników szkolenia. Studium przypadku- case study. Realizacja projektu szkolenia w wybranym temacie psychologii edukacji i wychowawczej np. systemowe rozumienie rodziny, kryzys adolescencji.
Ćwiczenia projektowe, dyskusja i praca w grupach, praca z podręcznikiem, projekty, burza mózgów, symulacja, inscenizacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia z wybranego tematu obszaru zgodnego z metodyką szkoleń (80%) oraz z aktywności podczas zajęć (20%).
· Rea, L. Planowanie i projektowanie szkoleń., Kraków, 2002, Wolters Kluwer Polska - ABC
· Sloman, M. Nowe zjawiska w świecie szkoleń., Warszawa, 2010, Wolters Kluwer Business – ABC
· De Barbaro Bogdan, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny; Collegium Medicum UJ, Kraków 1994.
· Opoczyńska M, (1999), Moratorium psychospołeczne – szansa czy zagrożenie dla rozwoju, w: Gałdowa A., Klasyczne i współczesne teorie osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 20-07-2016 14:31)