SylabUZ

Generate PDF for this page

Preparing and conducting trainings and workshops - course description

General information
Course name Preparing and conducting trainings and workshops
Course ID 14.9-WP-PSChM-PiPSiW-L-S14_pNadGen4FM2D
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 10
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Niewiedział
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie uczestników do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń, rozwój podstawowych kompetencji w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu psychologii edukacji i psychologii wychowawczej, poznanie mocnych i słabych strona w zakresie autoprezentacji. Zapoznanie studentów z różnymi formami pracy grupowej (wykład, warsztat, trening, coaching itp.).

Prerequisites

Brak.

Scope

Definicje szkoleń. Konteksty programowe szkoleń. Opracowanie etapów szkolenia. Rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych i opracowanie treści. Projektowanie programów szkolenia. Ocena szkolenia. Motywacja uczestników szkolenia. Studium przypadku- case study. Realizacja projektu szkolenia w wybranym temacie psychologii edukacji i wychowawczej np. systemowe rozumienie rodziny, kryzys adolescencji.

Teaching methods

Ćwiczenia projektowe, dyskusja i praca w grupach, praca z podręcznikiem, projekty, burza mózgów, symulacja, inscenizacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena z przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia z wybranego tematu obszaru  zgodnego z metodyką szkoleń (80%) oraz  z aktywności podczas zajęć (20%).

Recommended reading

·         Rea, L.  Planowanie i projektowanie szkoleń., Kraków, 2002,  Wolters Kluwer Polska - ABC

Further reading

·         Sloman, M. Nowe zjawiska w świecie szkoleń., Warszawa, 2010, Wolters Kluwer Business – ABC

·         De Barbaro Bogdan, Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny; Collegium Medicum UJ, Kraków 1994.

·         Opoczyńska M, (1999), Moratorium psychospołeczne – szansa czy zagrożenie dla rozwoju, w: Gałdowa A., Klasyczne i współczesne teorie osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 20-07-2016 14:31)