SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia reklamy i marketingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PRiM-W-S14_pNadGen666QA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Dostarczenie wiedzy psychologicznej, która pomaga zrozumieć konsumenta i jego zachowania. Przedstawienie procesu sprzedaży/kupowania z perspektywy ludzi - rodzaj interakcji (bezpośredniej lub zapośredniczonej) między sprzedających a kupującym. Rozwijanie umiejętności analizowania przykładów działalności reklamowej i szerzej marketingowej z perspektywy wiedzy psychologicznej, a także podjęcie przez studentów próby projektowania takich działań dla wybranego produktu i grupy docelowej, w celu rozwijania umiejętności zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce ze zwróceniem uwagi na etyczny aspekt takich działań
Poszerzona wiedza z zakresu psychologii społecznej (przede wszystkim zagadnienia wpływu społecznego i perswazji) a także podstawowa z psychologii poznawczej i psychologii emocji i motywacji.
Psychologia marketingu i reklamy. Psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich. Potrzeby i motywacje konsumentów.
Psychologia decyzji konsumenckich i zagadnienia perswazji w działaniach marketingowych- zakupy refleksyjne i bezrefleksyjne (impulsywne i kompulsywne).
Reklama -prawdy i mity.
Gry psychologiczne sprzedawców i klientów.
Budowanie długofalowych strategii marketingowych – budowanie marki, programy lojalnościowe, monitoring klienta.
Produkt, na poziomie psychologicznym, badanie produktów z wykorzystaniem myślenia twórczego.
Reklama - analiza przykładów celu odnajdywania i wyjaśniania zastosowanych środków przyciągania uwagi i przekonywania. Rola słowa i obrazu; perswazyjne zabiegi językowe. Wpływ społeczny w marketingu bezpośrednim - techniki stosowane przez sprzedawców. Sposoby podtrzymywania satysfakcji pozakupowej oraz lojalności klientów. Prezentacje projektów grupowych.
Wykład tradycyjny
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.
· Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk, 2003,
· Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk, 2001,
· Hamman W., Gut J., Handlowanie to gra, Warszawa, 2004,
· Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Warszawa, 2008,
· Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk, 2009,
· Kall J., Reklama, Warszawa, 2010,
· Orzechowski J., Wierzchoń M., Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką., Warszawa, 2010,
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-07-2016 14:13)