SylabUZ
Course name | Texts and Contexts - Linguistics |
Course ID | 09.0-WH-FAD-TK-S16 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Philology / English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zaznajomienie studentów z głównymi pojęciami z zakresu semantyki, pragmatyki językoznawczej oraz (krytycznej) analizy dyskursu.
Kształtowanie umiejętności samodzielnej analizy różnych form wypowiedzi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu semantyki, pragmatyki językoznawczej oraz (krytycznej) analizy dyskursu.
Kształtowanie umiejętności wyróżniania w tekstach wykładników związanych z pojęciem etykiety językowej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czynny udział w zajęciach.
Znajomość podstawowych teoretycznych zagadnień w językoznawstwie angielskim.
Przedmioty wprowadzające, których wcześniejsze zaliczenie jest niezbędne do realizowania treści przedmiotu: Wstęp do językoznawstwa, Gramatyka opisowa języka angielskiego.
Niniejszy przedmiot omawia zagadnienia z zakresu semantyki, pragmatyki i analizy dyskursu
Wykład konwencjonalny/tradycyjny, wykład problemowy, metoda przypadków, metoda problemowa, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte z bieżących z testu zaliczeniowego (80%) oraz systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach (20%). Ocena końcowa z przedmiotu określana jest przez następującą skalę:
0-60.9 2.0 (ndst)
61.0 - 69.9 3.0 (dost)
70.0 - 79.9 3.5 (dost+)
80.0 - 89.9 4.0 (db)
90.0 - 94.9 4.5 (db +)
95.0 - 100 5.0 (bdb)
Cruse A., Meaning in language: an introduction to semantics and pragmatics, OUP: Oxford 2011.
Griffiths P., An introduction to English semantics and pragmatics, Edinburgh University Press: Edinburgh 2006.
Jaszczolt K., Semantics and pragmatics: meaning in language and discourse, Longman: New York 2001.
Szabó Z.G., Semantics vs pragmatics, OUP: Oxford 2005.
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Lappin L., The handbook of contemporary semantic theory, Wiley, Blackwell: Malden, Oxford 1997.
Horn L.R., Ward G., The handbook of Pragmatics, Wiley, Blackwell: Malden, Oxford 2006.
Schiffrin D., Tannen D., Hamilton H.E., The handbook of discourse analysis, Wiley, Blackwell: Malden, Oxford
oraz każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji zakresu tematycznego, metodach weryfikacji i warunkach zaliczenia są przedstawiane przez prowadzącego podczas pierwszych zajęć z przedmiotu. W zależności od zainteresowań studentów, prowadzący ma prawo modyfikacji zakresu tematycznego.
Modified by dr Anna Kuzio (last modification: 15-08-2016 21:42)