SylabUZ

Generate PDF for this page

Interpersonal Communication - course description

General information
Course name Interpersonal Communication
Course ID 06.0-WE-AEIT-KomInter
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Automatic control engineering and robotics, Electrotechnology, Computer science
Education profile academic
Level of studies PhD studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie i rozwój kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej w pracy zespołowej i dydaktycznej.

Prerequisites

Brak.

Scope

Bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania. Warunki skutecznej komunikacji, błędy w komunikowaniu się w sytuacji pracy grupowej i dydaktycznej.

Zespół. Zespoły w środowisku pracy grupowej i dydaktycznej oraz naukowej. Etapy rozwoju zespołu. Komunikacja w zespole. Problemy zespołu.

Zasady planowania zajęć dydaktycznych i przygotowania dokumentacji tych zajęć.

Teaching methods

wykład problemowy, studium przypadku, wykład konwencjonalny

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uzyskanie pozytywnej oceny z wykonanego konspektu oraz aktywny udział w dyskusji.

Recommended reading

  1. Akty prawne regulujące zasady i warunki przygotowywania dokumentacji związanej z realizacją zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych.
  2. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  3. Szewczuk K., Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Wyd. WAM, Kraków 2013.
  4. Adams K. , Galanes G. J., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2007.

Further reading

  1. Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 2003.
  2. Kotusiewicz A.A., Koć-Seniuch G. (red.), Nauczyciel akademicki w refleksji nad własną praktyką edukacyjną, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa, 2008.
  3. Buzan T., Pamięć na zawołanie, Ravi, Łódź 2003.
  4. Kostera M., Rosiak A., Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne, jak je prowadzić by...,Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk 2008.

Notes

Brak.


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 20-09-2016 13:31)