SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza pedagogiczna dzieci zdolnych i twórczych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-TPiPZ-DPDZiT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozowania dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami wykorzystywania dostępnych narzędzi diagnostycznych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Psychologiczne, strategiczne i nominacyjne metody identyfikacji.
Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciel z dzieckiem zdolnym.
Diagnozowanie dzieci twórczych. Uczniowie zdolni i twórczy z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć dzieci zdolnych i twórczych
Opieka psychologiczna i pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.
Prezentacja programów terapeutycznych wykonanych przez studentów do samodzielnie przeprowadzonych diagnoz.
Wykład konwencjonalny, problemowy
Ćwiczenia - praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz zaprojektowanie sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych i twórczych (50% składowej zaliczenia).
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-11-2016 09:41)