SylabUZ
Course name | Theory of culture and popularisation of culture |
Course ID | 05.0-WP-SP-KP-TKA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit |
Usystematyzowanie i znowelizowanie wiedzy słuchaczy z zakresu socjologii i pedagogiki kultury, uczestnictwa w kulturze i animacji kultury, wykorzystania metod animacyjnych i twórczych w pracy pedagogicznej
brak
Wiedza o kulturze, jej składnikach, typach i funkcjach rozwojowo-terapeutycznych; Upowszechnianie kultury, animacja kultury, amatorstwo jako pole działalności twórczej (kreatywnej); Metody, formy, zasady działalności kulturalnej w pracy wychowawcy lub terapeuty. Praca grupowa i prowadzenie indywidualnych przypadków; Arteterapia – pole znaczeniowe, rodzaje (typologia) i ich dobór do celu wychowawczo-rozwojowego lub terapeutycznego; Wybrane metody i techniki pracy animacyjnej jako warsztatu pracy współczesnego pedagoga. Projekt animacyjny i inne techniki aktywizujące środowisko lokalne.
Metoda podająca w wykładzie audytoryjnym oraz metody aktywizujące w pracy zespołowej na zajęciach ćwiczeniowych (dyskusja „okrągłego stołu”, sąd inscenizowany, projekt animacyjny, gry symulacyjne)
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Efekty z zakresu wiedzy weryfikowane są w tracie zajęć audytoryjnych poprzez udział w dyskusji okrągłego stołu, argumentację swoich racji w technice sądu inscenizowanego. Efekty z zakresu umiejętności praktycznych i kompetencji społecznych weryfikowane są w ramach realizacji projektu animacyjnego i gier symulacyjnych. Warunkiem zaliczenia jest samodzielnie skonstruowany projekt animacyjny, aktywny udział w dyskusji audytoryjnej - zarówno w sądzie inscenizacyjnym jak i dyskusji okrągłego stołu.
Burszta W., Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje, Poznań 1998.
Czerwiński M., Kultura i jej badanie, Ossolineum 1985.
Gajda J., Żardecki W.(red.), Dylematy animacji kulturalnej, Lublin 2001.
Golka M., Socjologia kultury, Warszawa 2007.
Grad J., Kaczmarek U., Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1996.
Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1997.
Kłoskowska A., (red.), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Pojęcia i problemy kultury, Wrocław 1991.
Nowicka E., Świat człowieka – świat kultury, Warszawa 2006.
Tyszka A., Uczestnictwo w kulturze. O różnorodności stylów życia, Warszawa 1972.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-02-2017 22:54)