SylabUZ
Course name | Metodyka zajęć technicznych i komputerowych |
Course ID | 05.2-WP-EPiW-MZaTK |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pre-school and early-school education |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 0 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z istotą i założeniami metodyki prowadzenia zajęć technicznych i komputerowych; z celami edukacji technicznej i informatycznej jako komponentu systemu edukacji społeczeństwa informacyjnego. Przygotowanie do pełnienia roli zawodowej nauczyciela zajęć technicznych i komputerowych – nabycie kompetencji umożliwiających: organizowanie zabaw i działalności konstrukcyjnej dziecka; zapoznawanie dziecka z urządzeniami technicznymi; budzenie zainteresowań technicznych i informacyjnych; kształtowanie u dziecka umiejętności wykorzystywania komputera w celach edukacyjnych.
Podstawy pedagogiki/dydaktyki i psychologii, elementy technologii informacyjno-komunikacyjnej, wiedza z zakresu ogólnotechnicznego.
Miejsce edukacji ogólnotechnicznej i informatycznej w nowym systemie oświaty. Cele i założenia zajęć technicznych i komputerowych jako głównego komponentu systemu edukacji społeczeństwa informacyjnego. Kultura techniczna/ informatyczna (pojęcie, składniki, poziomy) jako cel kształcenia ogólnotechnicznego. Realizacyjne aspekty zajęć technicznych i komputerowych (zadania techniczne/ informatyczne jako podstawowa forma realizacji treści programowych; strategie dydaktyczne; zasady, metody i formy oraz środki dydaktyczne (w tym nowe/ cyfrowe media) stosowane w nauczaniu-uczeniu się techniki/ technologii informacyjnej.
Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej obejmującej zajęcia techniczne i komputerowe. Ustalanie typów lekcji i struktur jednostki metodycznej – tok lekcji: podającej a uczenie się przez przyswajanie; problemowej a uczenie się przez odkrywanie; ćwiczeniowej a uczenie się przez działanie; eksponującej a uczenie się przez przeżywanie. Projektowanie i wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi i metod technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Metody aktywizujące (np. wykład problemowy, konwersatoryjny, pogadanka, pokaz, demonstracja, metoda projektu, gry dydaktyczne, dyskusje, metoda laboratoryjna m.in. metoda przypadku).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną.
Wykład – warunkiem zaliczenia są obecności na wykładach oraz pozytywnie ocenione kolokwium obejmujące wiedzę z wykładów.
Ćwiczenia – prace pisemne (szczegółowe scenariusze/ konspekty zajęć, opracowanie zadań technicznych/ informatycznych, projektowanie i wykonanie środków dydaktycznych (w tym multimedialnych materiałów dydaktycznych), test z progami punktowymi; obecność na zajęciach.
Modified by dr Anetta Soroka-Fedorczuk (last modification: 30-12-2016 22:09)