SylabUZ

Generate PDF for this page

Seksualność w cyklu życia człowieka - course description

General information
Course name Seksualność w cyklu życia człowieka
Course ID 05.9-WP-SP-ES-SCZC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sexual education. Family life education
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Dec-Pietrowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 12
(including as e-learning)
0,8
(including as e-learning)
Credit
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z problematyką rozwoju psychoseksualnego człowieka, ze specyfiką poszczególnych faz rozwojowych oraz ze specyfiką sposobu manifestowania i zaspokajania potrzeb seksualnych w cyklu życia człowieka.

Prerequisites

-

Scope

Rozwój psychoseksualny człowieka i jego periodyzacja

Seksualność człowieka w cyklu życia

Rozwojowa norma seksualna

Rozwój psychoseksualny dzieci.

Przejawy dziecięcej seksualności, ich rola i znaczenie dla rozwoju

Dojrzewanie dziewcząt i chłopców, różnice w dojrzewaniu

Przejawy seksualności w okresie dojrzewania, ich rola i znaczenie w rozwoju

Aktywność seksualna człowieka w poszczególnych fazach życia

Aktywność seksualna młodzieży. Inicjacja seksualna i jej uwarunkowania

Seksualność ludzi dorosłych

Seksualność osób w podeszłym wieku

Teaching methods

Wykład konwencjonalny; wykład problemowy; metoda projektów; metoda grupowa; pogadanka heurystyczna, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem. Ćwiczenia kończą się zaliczeniem z oceną.

Ocena z przedmiotu jaką uzyskuje student - to ocena uzyskana z ćwiczeń.

Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test z progami punktowymi, ocena przygotowania do zajęć.

 

Recommended reading

Beisert M. (1991), Seks twojego dziecka, ZW K. Domke, Poznań

Izdebski Z. (2010), Rozwój seksualny, w: B. Woynarowska, A. Kowalewska, Z. Izdebski, K. Komosińska, Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa

Izdebski Z. (2012), Seksualność Polaków na początku XXI wieku. Studium badawcze, Wyd. UJ, Kraków

Jaczewski A., Obuchowska I. (1991), Rozwój erotyczny, WSiP, Warszawa

Lew-Starowicz Z., Skrzypulec V.(2010), Podstawy seksuologii, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 

Seksualność człowieka w cyklu życia, (2006), red. M. Beisert, WN PWN, Warszawa

Zielonka-Jenek M., Chodecka A., (2010), Jestem dziewczynką, jestem chłopcem. Jak wspomagać rozwój seksualny dziecka, GWP, Gdańsk

Further reading

Brzezińska A., red. (2005), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańsk

Izdebski Z, Niemiec T, Wąż K (2011), (Zbyt)młodzi rodzice, Wydawnictwo TRIO, Warszawa

Notes

-


Modified by dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ (last modification: 02-12-2016 13:07)