SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wczesnego nauczania języka niemieckiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-NJOEPiW-MWNJN |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Nauczanie języków obcych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem zajęć jest metodyczne przygotowanie nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć z języka niemieckiego w przedszkolach i klasach I - III, do stosowania w środowisku szkolnym adekwatnych do wieku uczniów aktywizujących metod i technik nauczania języka obcego oraz do zapoznania się z podstawowymi teoriami wczesnego nauczania języka niemieckiego.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2.
Omówienie metod nauczania języka niemieckiego.
Techniki rozwijające sprawność mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu w nauczaniu języka obcego: gry, zabawy, teatr, drama, pantomima, piosenki, wierszyki, rymowanki, dryle językowe, teksty narracyjne, zajęcia plastyczne, projekty językowe, wykorzystanie multimediów).
Planowanie procesu nauczania (syllabus, etapy lekcji, konspekt).
Opracowywanie materiałów dydaktycznych, sterowanie interakcją, kierowanie klasą.
Testowanie i ocenianie.
Wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, burza mózgów, obserwacja nagranej lekcji, inscenizacja, gry dydaktyczne, dyskusja, ćwiczenia produkcyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 60 % - dostateczny
61 – 70 % - dostateczny plus
71 – 80 % - dobry
81 – 90 % - dobry plus
91 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie portfolio z konspektami lekcji.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa, 2005
Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2006
Pfeiffer, W., :Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros, 2001
Helbig, G., Götze, L., Henrici, G., Krumm H.-J.: Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin, New York 2001.
Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 1996.
Henrici, G., Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Baltmannsweiler 2001.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Olczak (ostatnia modyfikacja: 11-12-2016 18:04)