SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Teoretyczne koncepcje zachowań dewiacyjnych |
Kod przedmiotu | 14.0-WP-TZZAOD-TKZD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia zaburzeń zachowań adolescentów i osób dorosłych |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi kierunkami pomocy psychologicznej w różnych dziedzinach życia, a także przyswojenie podstawowych treści i sposobów interpretacji diagnoz psychologicznych dotyczących zachowań dewiacyjnych młodzieży i dorosłych
Ukończenie studiów wyższych z zakresu nauk społecznych
1. Typologia zachowań dewiacyjnych
2. Mechanizm powstawania poszczególnych rodzajów dewiacji
3. Główne założenia i trendy oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych
Wykład problemowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest test wiedzy. Warunkami zaliczenia jest uzyskanie 50% + 1 liczby punktów z testu wiedzy.
Sęk, H. (2007). Psychologia Kliniczna tom II Warszawa: PWN
Pospiszyl, K. ( 2000) Psychopatia. Warszawa: Wydawnictwo Żak
Pospiszyl, K. (2000) Resocjalizacja. Warszawa: wydawnictwo Żak
Radochoński, M. ( 2009). Osobowość antyspołeczna. Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego
Zmodyfikowane przez dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-03-2017 18:49)