SylabUZ

Generate PDF for this page

Sieci społeczne w biznesie - course description

General information
Course name Sieci społeczne w biznesie
Course ID 14.2-WP-SOCP-SBIZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z uwarunkowaniami, przejawami i konsekwencjami usieciowienia życia gospodarczego oraz przygotowanie ich do empirycznej analizy wymienionych zjawisk.

Prerequisites

Scope

  1. Społeczeństwo sieci jako odmiana kapitalizmu.
  2. Nowa gospodarka. Struktura, dynamika, geneza.
  3. Przedsiębiorstwo sieci.
  4. Przepływy kapitałów.
  5. Rola interesariuszy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
  6. Sieci a problem własności w gospodarce.
  7. Sieci a zmiany w procesie pracy i zatrudnienia.
  8. Usieciowienie gospodarki a strategie personalne..

Teaching methods

Analiza tekstu z elementami dyskusji i praca zespołowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ćwiczeń

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Kolokwium pisemne.

W formie pytań otwartych i zamkniętych (test)).

Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej.

Zakres materiału obejmującego kolokwium.

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem.

Praca w grupie

Realizacja zadań podczas zajęć dotyczących wyznaczników nowoczesnej gospodarki

Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z  kolokwium (80%) i pracy w grupie (20%)*.

Recommended reading

  1. Barney D.,, Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  2. Castells M. (2007), Społeczeństwo sieci, przeł. K. Pawluś, M. Marody, J. Stawiński, J. Szymański, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Barney D. (2008) Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!,  Warszawa.
  4. Castells M. (2007) Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Doligalski T. (2009) Społeczne uwarunkowania marketingu i e-biznesu, „E-mentor”, nr 1.
  6. Klein N., (2004) No Logo, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
  7. Kulpa-Ogrodowska A. (2010) Włączeni i wyłączeni z globalnej sieci. Społeczne konsekwencje rozwoju nowoczesnych technologii i konsumeryzmu [dokument on-line].
  8. Ramocka M. (2009) Sakralizacja konsumpcji jako fenomen globalizacji, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym”.
  9. Stachowicz J. (2011) Globalne sieci przepływu kapitału, wiedzy oraz wartości jako kluczowe wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami [dokument on-line].

Further reading

  1. Vir Singh Param, Tan Yong, Mookerjee Vijay, Network Effects: The Influence of Structural Capital on Open Source Project Success, MIS Quaterly, nr 4/2011, (vol. 35), s. 813 – 829.

Notes


Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 25-04-2017 19:53)