SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing internetowy |
Kod przedmiotu | 04.7-WE-BEP-MI |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Biznes elektroniczny |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodami i technikami skutecznego marketingu internetowego, w tym ze strategiami marketingowymi w Internecie, promocjami, badaniami marketingowymi, etyką oraz z prawnym korzystaniem z Internetowego marketingu, a także nabycie umiejętności stosowania odpowiednich technik marketingowych oraz umiejętność oceny przyjętych strategii. Zapoznanie z przykładami strategii marketingowych w Internecie dla rynku polskiego.
Eksploracja danych, Zaawansowane metody grafiki w reklamie, Podstawy programowania obiektowego, Systemy komunikacyjne e-biznesu
Marketing tradycyjny, marketing internetowy. Charakterystyka usług sieciowych. Wady i zalety marketingu w Internecie. Skuteczne wykorzystanie Internetu. Narzędzia marketingu internetowego. Firmy w Internecie. Koszt działalności marketingowej prowadzonej w sieci.
Strategie marketingowe w Internecie: opracowanie, uwarunkowania wyboru, strategie na rynku.
Wykorzystanie Internetu w marketingu firmy. Promocja w sieci: reklama, public relation, kampanie internetowe, advergaming, programy lojalnościowe, performance marketing, marketing afiliacyjny, wirusowy i szeptany. M-marketing. Sprzedaż w sieci: transakcje, rynki elektroniczne, aukcje, giełdy, płatności, sklepy, zabezpieczenia.
E-mail marketing. Komunikacja za pośrednictwem e-maila. Marketing w serwisach społecznościowych. Wyszukiwarka składnikiem marketingu w sieci.
Badania marketingowe w Internecie: dostępność do informacji wtórnych, prowadzenie badań pierwotnych. Badania jakościowe. Badania ilościowe. Pomiar Internetu. Benchmarking.
Marketing internetowy w zależności od profilu działalności firmy: działalność handlowa, produkcyjna, usługowa. Internet a marketing non profit.
Etyka wykorzystania Internetu w marketingu. Aspekty prawne marketingu w Internecie. Błędy w wykorzystaniu marketingu w sieci.
Ćwiczenia laboratoryjne obejmują wykorzystanie zasobów internetowych w prowadzonych działaniach marketingowych dla projektowanej i wybranej przez studenta własnej działalności (własne przedsiębiorstwo) o charakterze usługowym, handlowym lub produkcyjnym, w tym opracowanie strategii marketingu internetowego, wybór najlepszej metody dotarcia do klienta zapewniającej sukces marketingowy w sieci (m. in. wybór i opracowanie metod reklamy w sieci, komunikacja z klientem) oraz wizualizację efektów wdrażania działań marketingowych.
Wykład - wykład konwencjonalny z wykorzystaniem wideoprojektora.
Laboratorium - zajęcia praktyczne realizowane w laboratorium komputerowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - sprawdzian w formie pisemnej realizowany na koniec semestru.
Laboratorium – ocena końcowa stanowi sumę ważoną ocen uzyskanych za realizację poszczególnych elementów kursu szkoleniowego oraz formy jego prezentacji. Wkład poszczególnych elementów oceny: dobór strategii marketingowych oraz metod jej realizacji poparte zebraną wiedzą rynkową 30%, przygotowane formy promocji przedsiębiorstwa w Internecie – marketing 40%, wizualna forma prezentacji działań marketingowych 30%.
Ocena końcowa stanowi 50% oceny zaliczenia z zajęć wykładowych plus 50% oceny zaliczenia z zajęć laboratoryjnych
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Marcin Mrugalski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-04-2017 14:01)