SylabUZ
Course name | Pedagogika integracyjna i włączająca |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-PINWŁ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie przez studentów założeń pedagogiki integracyjnej i inkluzyjnej oraz ich teoretycznych źródeł. Poznanie przez studentów zasad organizacji edukacji integracyjnej i inkluzyjnej. Uwrażliwienie studentów na możliwości wykorzystania edukacji integracyjnej i włączającej w celu przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczaniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Znajomość podstawowych pojęć z zakresu pedagogiki specjalnej. Posiadanie podstawowej wiedzy na temat sytuacji społecznej osób z niepełnosprawnością.
1) Społeczna integracja, normalizacja, społeczna inkluzja jako teoretyczne zaplecze pedagogiki integracyjnej i inkluzyjnej oraz edukacji integracyjnej i inkluzyjnej. 2) Pedagogika integracyjna i inkluzyjna wobec globalnych wyzwań współczesnego świata. 3) Wykluczenie osób z niepełnosprawnością. 4) Dialog z „Innym”. 5) Tożsamość vs. różnica, wspólnota vs. indywidualizacja jako podstawowe kategoria pedagogiki integracyjnej i inkluzyjnej. 6) Edukacja integracyjna i inkluzyjna w świetle międzynarodowych dokumentów oraz polskiego prawa oświatowego. 7) Edukacja integracyjna i inkluzyjna wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wykłady
Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady Kolokwium z treści wykładów. Kryteria ocen: niedostateczna (0-50%), dostateczna (51-60%), dostateczna plus 61-70%), dobra (71-80%), dobra plus (81-90%), bardzo dobra (91-100%). Ocena z przedmiotu Ocenę końcowa stanowi ocena z wykładów. |
|
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 27-04-2017 19:18)