SylabUZ

Generate PDF for this page

German II - course description

General information
Course name German II
Course ID 09.0-WP-PSPP-JO2-N
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 60 4 36 2,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+.

Scope

  1. Życie społeczne, problemy społeczne.
  2. Osobowość.
  3. Zaburzenia rozwojowe.
  4. Opieka i pomoc społeczna.
  5. Problemy wychowawcze.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium pisemne zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 60 % - dostateczny

61 – 70 % - dostateczny plus

71 – 80 % - dobry

81 – 90 % - dobry plus

91 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  • em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag. (Wybrane zagadnienia tematyczne)
  • em neu Abschlusskuts (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag.(Wbrane zagadnienia tematyczne)
  • Magazayn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell”- Wybrane artykuły.
  • Strony internetowe:
  • -  ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören lernen – Top Themen mit Vokabeln- wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem
  • Materiały własne 

Further reading

 

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S.Bęza,PWN
  • Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch - Gramatyka j języka niemieckiego z ćwiczeniami – Deutsch. W-wa, 1, 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

 

 

 

 

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 07-05-2017 23:33)