SylabUZ

Generate PDF for this page

Medyczna diagnoza wczesnego rozwoju - course description

General information
Course name Medyczna diagnoza wczesnego rozwoju
Course ID 12.0-WP-PSpP-MEDWR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • lek. med. Grażyna Suszczewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z wiedzą na temat dziecka o atypowym i zaburzonym rozwoju oraz wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności instrumentalne (diagnostyczno-metodyczne).

Prerequisites

Podstawy pediatrii

Scope

Wykłady

1) Ciąża i czynniki mające wpływ na jej prawodłowy rozwój. 2) Badania prenatalne. 3) Zaburzenia okołoporodowe mające wpływ na rozwój dziecka. 4) Badanie podmiotowe i przedmiotowe małego pacjenta. 5) Badania diagnostyczne i ich wykorzytsanie w rozponaniu chorób wieku dziecięgo (badania laboratoryjne i badania obrazowe). 7) Zaburzenia rozowjowe: przyczyna i diagnostyka. 8) Wybrane jednostki chorobowe u dzieci: przyczyny, objawy, diagnostyka i leczenie. 

Teaching methods

Wykłady

Wykład tradycyjny, prezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Średnia ocen z: 1) kolokwium, 2) pracy pisemnej.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z wykładów.

Recommended reading

  1. Krawczyński M., Propedeutyka pediatrii, Warszawa 2009.
  2. Lissauer T., Clayden G., Pediatria, Wrocław 2009
  3. Obuchowicz A., Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii, Wrocław 2009

Further reading

Każdorazowo podawana przez prowadzącego – w zależności od wybranego przez studenta tematu pracy pisemnej zaliczeniowej.

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 05-05-2017 16:24)