SylabUZ
Course name | Metoda Knillów |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-PWMKN |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z założeniami i specyfiką metody Marianny i Christophera Knillów. Kształtowanie u studentów umiejętności nawiązywania kontaktu i porozumiewania się z podopiecznymi o zaburzonym rozwoju za pośrednictwem Programu Dotyk i Komunikacja, a także aktywizowania ich i usprawniania poprzez zastosowanie Programów Aktywności.
Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Konwersatoria
1) Genealogia, cele i założenia metody Marianny i Christophera Knillów. 2) Struktura metody: Program Dotyk i Komunikacja oraz Programy Aktywności – Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja (Program wprowadzający, Program I, Program II, Program III, Program IV, Program SPH – dla dzieci niepełnosprawnych fizycznie). 3) Planowanie, przygotowanie i zasady realizacji sesji kontaktu. 4) Zasady dostosowania programów do zróżnicowanych potrzeb dzieci o zaburzonym rozwoju. 5) Zastosowanie metody w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. 6) Efektywność metody Marianny i Christophera Knillów. 7) Analiza przygotowywanych przez studentów konspektów i omawianie realizowanych przez nich zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody Knillów.
Konwersatoria
Pokaz, dyskusja, warsztaty.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Śednia ocen z: 1) Opracowania konspektu zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody Knillów. Kryteria oceny konspektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) odpowiedni dobór ćwiczeń, zadań do rodzaju specjalnych potrzeb edukacyjnych ich uczestników, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) Realizacji zaprojektowanych zajęć warsztatowych. Kryteria oceny zajęć od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) umiejętność zdyscyplinowania uczestników; e) umiejętność dokonania samooceny przeprowadzonych zajęć pod kątem ich walorów i mankamentów.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przdmiotu jest ocena z ćwiczeń.
Modified by dr Agnieszka Nowicka (last modification: 04-05-2017 12:50)