SylabUZ

Generate PDF for this page

Metoda Knillów - course description

General information
Course name Metoda Knillów
Course ID 05.6-WP-PSpP-PWMKN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z założeniami i specyfiką metody Marianny i Christophera Knillów. Kształtowanie u studentów umiejętności nawiązywania kontaktu i porozumiewania się z podopiecznymi o zaburzonym rozwoju za pośrednictwem Programu Dotyk i Komunikacja, a także aktywizowania ich i usprawniania poprzez zastosowanie Programów Aktywności.

Prerequisites

Wiedza z subdyscyplin pedagogiki specjalnej dotycząca swoistych właściwości dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Scope

Konwersatoria

1) Genealogia, cele i założenia metody Marianny i Christophera Knillów. 2) Struktura metody: Program Dotyk i Komunikacja oraz Programy Aktywności – Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja (Program wprowadzający, Program I, Program II, Program III, Program IV, Program SPH – dla dzieci niepełnosprawnych fizycznie). 3) Planowanie, przygotowanie i zasady realizacji sesji kontaktu. 4) Zasady dostosowania programów do zróżnicowanych potrzeb dzieci o zaburzonym rozwoju. 5) Zastosowanie metody w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży. 6) Efektywność metody Marianny i Christophera Knillów. 7) Analiza przygotowywanych przez studentów konspektów i omawianie realizowanych przez nich zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody Knillów.

Teaching methods

Konwersatoria

Pokaz, dyskusja, warsztaty.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Śednia ocen z: 1) Opracowania konspektu zajęć terapeutyczno-rewalidacyjnych z wykorzystaniem metody Knillów. Kryteria oceny konspektu od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) odpowiedni dobór ćwiczeń, zadań do rodzaju specjalnych potrzeb edukacyjnych ich uczestników, c) atrakcyjność zajęć, d) środki edukacyjne; 2) Realizacji zaprojektowanych zajęć warsztatowych. Kryteria oceny zajęć od 2 do 5 za: a) poprawność metodyczną, b) komunikatywność przekazu zadań, c) atrakcyjność zajęć, d) umiejętność zdyscyplinowania uczestników; e) umiejętność dokonania samooceny przeprowadzonych zajęć pod kątem ich walorów i mankamentów.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przdmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Knill Ch., Dotyk i komunikacja, Warszawa 1995.
  2. Knill M., Knill Ch., Programy aktywności. Świadomość ciała. Kontakt i komunikacja, Warszawa 1995

Further reading

  1. Bożek L. M.,  Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych, [w:] Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem, red. J. Błeszyński, Kraków 2005.
  2. Kielin J., Rozwój daje radość, Gdańsk 2000.
  3.    Kulesza E.M., Rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym, Warszawa 2005.
  4. Wybrane problemy pedagogiki specjalnej: teoria-diagnoza–terapia, red. M. Sekułowicz, Wrocław 2006.

Notes


Modified by dr Agnieszka Nowicka (last modification: 04-05-2017 12:50)