SylabUZ
Course name | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MWSRA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta ze specyfiką zaburzeń ze spektrum autyzmu, charakterystyką rozwoju małego dziecka z ASD i metodyką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniem całościowym. Wyposażenie studenta w umiejętności wstępnego rozpoznania symptomów zaburzeń z spektrum autyzmu. Kształtowanie pozytywnej postawy wobec odmienności zachowań dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Podstawy pedagogiki specjalnej, podstawy rewalidacji, podstawy dydaktyki specjalnej.
Konwersatoria
1) Autystyczne spektrum zaburzeń – charakterystyka zaburzeń, specyfiki rozwoju, komunikowania się dzieci z ASD. 2) Narzędzia diagnostyczne w ASD we wczesnej fazie rozwoju dziecka. 3) Możliwości i ograniczenia pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu oraz w terapii dzieci z ASD. 4) Zasady i metody pracy wspomagającej rozwój dzieci oraz podstawy terapii dzieci z ASD. 5) Projektowanie planu wspomagania rozwoju i pomocy dzieciom z ASD i ich rodzicom. 6) Rola wsparcia społecznego wobec rodzin dzieci z ASD od momentu rozpoznania zaburzenia.
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Pozytywna ocena z kolokwium (60% poprawności odpowiedzi). Udział w dyskusji. Pozytywna ocena prezentacji tematycznej. Pozytywna ocena projektu oddziaływań.
Ocenę stanowi ocena z konwersatorium.
Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 25-04-2017 15:52)