SylabUZ
Course name | Sign language I |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-F1JM1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Przedstawienie problemu wykorzystywania kodów manualnych w kształceniu i wychowaniu dzieci głuchych oraz zapoznanie z genezą j. migowego. Nauka alfabetu daktylograficznego, liczebników głównych oraz wybranych znaków ideograficznych – bloki: codzienna komunikacja, dom, rodzina, kolory, ubrania, czas, sklep.
Sprawność manualna obu rąk. Podstawy surdopedagogiki.
Wykłady
Przypomnienie wiadomości: 1) Osoby głuche i niedosłyszące – wprowadzenie do problematyki dotyczącej uszkodzeń słuchu. 2) Język migowy – jego historia, współczesność. 3) Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z głuchotą. 4) Problemy życia codziennego osób głuchych. 5) Rehabilitacja i leczenie osób z uszkodzonym słuchem. 6) Werbalne i niewerbalne sposoby komunikowania się z osobami głuchymi. Kształcenie osób głuchych. 7) Polski Związek Głuchych – zadania działalność
Konwersatoria
1) Wyjaśnienie znaków notacji graficznej stosowanej przy opisach graficznych znaków migowych. 2) Zapis gestograficzny wzajemnego położenia rąk. 3) Zapis gestograficzny układu palców każdej z rak. 4) Zapis gestograficzny pozycji ręki w przestrzeni. 5) Zapis gestograficzny położenia rąk w stosunku do ciała. 6) Zapis gestograficzny kierunku ruchu. 7) Znaki alfabetu daktylograficznego. 8) Znaki pojęć liczbowych. 9) Zapoznanie z wybranymi znakami ideograficznymi, bloki: codzienna komunikacja, dom, rodzina, kolory, ubrania, czas, sklep.
Wykłady
Wykład tradycyjny, problemowy, konwersatoryjny.
Konwersatoria
Praca grupowa, metoda warsztatowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Zaliczenie w formie pisemnej – pozytywną ocenę uzyska student, który otrzyma minimum 50% punktów.
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną – sprawdzian praktyczny – pozytywną ocenę uzyska student, który otrzyma minimum 50% punktów (50%). Ocena z zaangażowania studenta podczas zajęć (50%).
Ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń i wykładów. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z wykładów oraz konwersatoriów.
Bouvet D., Mowa dziecka: wychowanie dwujęzyczne dziecka niesłyszącego, Warszawa 1996.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 09-05-2017 10:13)