SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie IPET - course description

General information
Course name Konstruowanie IPET
Course ID 05.5-WP-PSpP-KIPET
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Lipińska-Lokś
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia IPET. Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością.

Scope

Konwersatoria

1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb dziecka – jako podstawa pomocy dziecku. 3) Tworzenie IPET-u – zasady. 4) Formy dokumentacji. 5) Współpraca w tworzeniu i realizacji IPET-u. 6) Ewaluacja IPET-u.

Teaching methods

Konwersatoria

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Projekt IPET. 3) Aktywny udział w zajęciach.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.
  2. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
  3. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
  4. Kwas L., Bank dobrych praktyk: IPET dla uczennicy z upośledzeniem w stopniu lekkim w gimnazjum, Warszawa 2012. 

Further reading

  1. Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole oraz kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością. 
  2. Pilecki J., Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym, Kraków 2000.
  3. Piszczek M., Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym, Warszawa 2000.
  4. Piszczek M., Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym, Warszawa 2001.

Notes


Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 25-04-2017 14:13)