SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju - course description

General information
Course name Konstruowanie programów wczesnego wspomagania rozwoju
Course ID 05.6-WP-PSpP-KPWSR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Lipińska-Lokś
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Ukształtowanie umiejętności tworzenia Programów WWRD. Ugruntowanie postawy aktywności i odpowiedzialności za podopiecznego.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z  dziećmi z grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych.

Scope

Konwersatoria

1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb dziecka – jako podstawa wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. 3) Tworzenie programów WWRD – zasady, struktura. 4) Współpraca w tworzeniu i realizacji programów WWRD. 5) Ewaluacja we wczesnym wspomaganiu rozwoju.

Teaching methods

Konwersatoria

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Projekt programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze zdiagnozowanym zaburzeniem. 3) Aktywny udział w zajęciach, zabieranie głosu w dyskusji.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Aly M., Dziecko specjalnej troski. Pierwszy rok życia, Gdańsk 2002.
  2. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
  3. Materiały szkoleniowe (ORE).
  4. Piotrowicz R., Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kompleksowe wsparcie dziecka i rodziny: diagnoza a program, Warszawa 2014.
  5. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, red. B. Cytowska, B. Winczura, Kraków 2008. 

Further reading

  1. Akty prawne dot. organizowania wczesnego wspomagania rozwoju.
  2. Gruszczyk E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa 2000.
  3. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
  4. Płachetka J. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. „Wychowanie w Przedszkolu” 2014, nr 7, (wkładka: Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola).
  5. Franczyk A., Krajewska K., Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju: ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmio specyficznych potrzebach edukacyjnych, Kraków 2002.

Notes


Modified by dr Jolanta Lipińska-Lokś (last modification: 25-04-2017 14:21)