SylabUZ
Course name | Foreign Language: English |
Course ID | 09.1-WH-WHP-JON/JA1-Ć-S14_pNadGenLHNIM |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Philology / German Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Poznawanie specyfiki kulturowej krajów angielskiego obszaru językowego. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej (testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
5. Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
7. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
1. Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
5. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
6. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.
Modified by mgr Dariusz Nowosad (last modification: 10-07-2019 15:40)