SylabUZ

Generate PDF for this page

Training of educational skills with elements of social therapy - course description

General information
Course name Training of educational skills with elements of social therapy
Course ID 14.4-WP-PSChM- TUWzES
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology / Psychologia edukacyjna i wychowawcza
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie umiejętności budowania wysokiej jakości relacji interpersonalnych w środowisku pracy. Kształtowanie umiejętności pracy z jednostką oraz grupą podopiecznych/wychowanków. Wspieranie pozytywnych postaw oraz dążenia do rozwijania własnych mocnych stron w pracy wychowawczej.

Prerequisites

Brak.

Scope

Umiejętności wychowawcze. Socjoterapia. Rodzaje umiejętności wychowawczych. Możliwości i ograniczenia kształtowania możliwości wychowawczych. Zasady prowadzenia socjoterapii. Możliwości i ograniczenia socjoterapii. Relacje wychowawca -wychowanek/wychowankowie. Wychowanie opierające się na współpracy. Wychowanie poprzez wspieranie i motywowanie. Postawy wychowawcze. Praca z wychowankami zagrożonymi wykluczeniem, uzależnieniem. Wychowawca kreatywny i elastyczny.

Teaching methods

Burza mózgów, debata, dyskusja, praca w grupach, studium przypadku, sesje rozwiązywania problemu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową z przedmiotu składa się aktywności podczas zajęć (20%) przygotowania i prezentacji własnego projektu (80%).

Recommended reading

  • Aksman J, Pułka J., Dzieci i młodzież w kręgu oddziaływania mediów i grup rówieśniczych, Kraków 2012.

  • Corey M., Corey G., Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej, Warszawa 1995.

  • de Bono E., Sześć myślowych kapeluszy, Gliwice 2008.

  • Gaś Z., Doskonalący się nauczyciel, Lublin 2001.

  • Ochmaski M. ,Alternatywne modele kształcenia nauczycieli, Lublin, 1995.

Further reading

  • Aksman J., Pułka J., Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, Kraków 2012.

  • Szafraniec K., Młodzi 2011, Warszawa 2011.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 20-04-2017 11:58)