SylabUZ

Generate PDF for this page

Organisational behaviours - course description

General information
Course name Organisational behaviours
Course ID 14.4-WP-PSChP-ZO
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 10
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Góralewska-Słońska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wprowadzenie studentów w problematykę zachowań organizacyjnych jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy o zachowaniu człowieka w środowisku zawodowym. Intencją jest wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu socjologii, psychologii w praktyce funkcjonowania w środowisku pracy. Wiedza ta znajduje przełożenie w sprawniejszym komunikowaniu się, zrozumieniu postaw jednostek i zachowania grup a w konsekwencji doprowadzeniu do efektywniejszego kierowania ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego, do osiągania zamierzonych celów. Wykorzystanie wiedzy z zakresu spostrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby jako kompetentnego pracownika.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej oraz psychologii emocji i motywacji

Scope

Ćwiczenia: Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Problematyka rozpoznawania postaw i czynników determinujących postawy w miejscu pracy, zagadnienia dotyczące procesu percepcji i spostrzegania społecznego Problematyka wpływu społecznego, perswazji, autoprezentacji w miejscu pracy. Wywieranie wpływu na grupę oraz skuteczna autoprezentacja. Konstruowanie zespołu, definiowanie ról zespołowych.  Modele uczestnictwa człowieka w organizacji.

Teaching methods

Ćwiczenia: wykład konwersatoryjny,  praca indywidualna, praca z książką, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne, praca z tekstem naukowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia:

Zaliczenie z oceną na podstawie:

- ocen cząstkowych z aktywności studenta uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta weryfikowanej w toku dyskusji, czy indywidualnych wypowiedzi na zadany wcześniej temat - (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.),

- ocen cząstkowych z aktywności studenta w pracy zespołowej weryfikowanej podczas analizy przypadków, dyskusji, pracy z tekstem - (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.),

- ocena z autoprezentacji, (0,1p. do 0,4p.) - zachowanie elementów wystąpienia publicznego,

- sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta - (test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - student powinien zdobyć minimum 60% punktów (progi ocen z testu (60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-99% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0;),

Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny  doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu [bardzo dobry 5,0 – 4,75; dobry plus 4,74 – 4,35; dobry 4,34 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0].

Recommended reading

  1. Aronson E., Wilson T., Akert R.: (1997). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Zysk i S – ka.
  2. Kożusznik B. (2007). Zachowania człowieka w organizacji. Warszawa:  PWE.
  3. Potocki A. (red.), (2005). Zachowania organizacyjne. Warszawa: Difin.
  4. Robbins S.(2004). Zachowania w organizacji. PWE, Warszawa 2004;
  5. Sikorski C.(1999). Zachowania ludzi w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Further reading

  1. Kenrick D., Neuberg S., Cialdini R. (2006). Psychologia społeczna Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  2. Doliński D. (2006). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Notes


Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 30-04-2017 21:59)