SylabUZ

Generate PDF for this page

Muzykoterapia dla dzieci - course description

General information
Course name Muzykoterapia dla dzieci
Course ID 05.1-WP-PEDP-FMDD-K_genUP5X5
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Konwersatoria

Ocena końcowa to średnia ocen, na którą składają się: ocena uzyskana za opracowanie i przeprowadzenie projektu badawczego 50%, ocena za prezentację materiału empirycznego na forum grupy  50%.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatorium.

Prerequisites

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu  psychologii rozwojowej, pedagogiki, terapii (pedagogicznej)

Scope

Cele i zadania przedmiotu muzykoterapia dla dzieci. Muzyka w rozwoju człowieka. Przegląd definicji, pojęć podstawowych z zakresu muzykoterapii. Nurty (modele) muzykoterapii. Muzykoterapia w edukacji dziecka. Wybrane metody i techniki muzykoterapeutyczne. Mobilna Rekreacja Muzyczna w praktyce. Terapia dźwiękiem według Petera Hessa i jej efektywność. Formy aktywności muzycznej w terapii dziecka. Warsztaty muzykoterapeutyczne

 

Teaching methods

Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności  (20%) i dyskusji studentów (30%), pracy pisemnej (opracowanie warsztatu muzykoterapeutycznego 50%).

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Katarynczuk-Mania L., red., Metody i formy terapii sztuka, Zielona Góra 2005.
  2. Kataryńczuk-Mania L., red., Wybrane elementy terapii w procesie edukacji artystycznej, Zielona Góra 2002.
  3. Lewandowska K., Muzykoterapia dziecięca, Gdańsk 2001.
  4. Metera  A., Muzykoterapia, Leszno 2002.
  5. Stachyra K., red., Modele, metody i podejścia w muzykoterapii, Lublin 2012.
  6. Stadnicka J., Terapia dzieci muzyka, ruchem i mowa, Warszawa 1998.

Further reading

  1. Konieczna E., Arteterapia w teorii i praktyce, Kraków 2004.
  2. Nordoff P., Robbins C., Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, Kraków 2008.
  3. Kataryńczuk-Mania L., red., Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej. Zielona Góra - Skarbona 2016
  4. Kataryńczuk-Mania L., red., Edukacja Artystyczna - nowe wyzwania. Zielona Góra - Skarbona 2016

Notes


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 11-05-2017 16:36)