SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka zajęć komputerowych - course description

General information
Course name Metodyka zajęć komputerowych
Course ID 05.1-WP-PEDP-MEWP-L_genOUTSI
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie oraz organizacja warsztatu pracy nauczyciela prowadzącego zajęcia zajęcia komputerowe w nauczaniu początkowym. Umiejętność doboru podręczników i oprogramowania; planowania i realizacji poszczególnych jednostek dydaktycznych.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym (zakres TI). Podstawowe wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej.

Scope

Wykłady

Zajęcia komputerowe według nowej podstawy programowej. Stosowane metody nauczania-uczenia się w zajęciach komputerowych.
Wybrane zasady kształcenia w realizacji zajęć komputerowych.
Wiedza i umiejętności medialne nauczyciela.
Kryteria oceny oraz metody sprawdzania osiągnięć ucznia w zakresie zajęć komputerowych. Środki dydaktyczne w zajęciach komputerowych klas I-III.
Podręczniki szkolne w zakresie zajęć komputerowych.
Multimedialne programy edukacyjne oraz strony internetowe wspierające zajęcia komputerowe.
Bezpieczeństwo i higiena pracy na zajęciach komputerowych.

Laboratoria

Treści kształcenia w zakresie zajęć komputerowych. Przegląd i analiza ćwiczeń i zadań z podręczników do zajęć komputerowych.
Edukacyjne zasoby Internetu. Analiza stron internetowych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży pomocnych w realizacji treści kształcenia zajęć komputerowych.
Przegląd i analiza multimedialnych programów edukacyjnych dołączanych do podręczników zajęć komputerowych.
Projektowanie mediów edukacyjnych, ćwiczeń i zadań rozwijających kompetencje ucznia w zakresie posługiwania się technologią informacyjną. Metodyczne wskazówki przygotowania i prowadzenia zajęć komputerowych.
Przygotowanie i prezentacja zajęć komputerowych według własnej koncepcji. Szczegółowa analiza metodyczna prezentowanych zajęć. 

Teaching methods

Wykłady – wykład tradycyjny.

Laboratoria – pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych, e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Kolokwium pisemne. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.

Laboratoria

Zaliczenie z laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z laboratorium i wykładu.

 

Recommended reading

Huk T., Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły, Kraków, 2011.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Koba G., Program kształcenia zintegrowanego (edukacji wczesnoszkolnej) dla klas I-III w części dotyczącej zajęć komputerowych. Poradnik metodyczny, 2009.
Kruszewski K., red., Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, Warszawa, 2004.

Further reading

Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Bruner J., W poszukiwaniu teorii nauczania, Warszawa 1974.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny na platformie e-learningowej Katedry.


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 12-05-2017 20:33)