SylabUZ

Generate PDF for this page

Designing teaching activities - course description

General information
Course name Designing teaching activities
Course ID 05.1-WP-PEDP-PDD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Olczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Poszerzanie wiadomości studentów z zakresu dydaktyki ogólnej, doskonalenie umiejętności projektowania działań dydaktycznych z wykorzystaniem zróżnicowanych metod, form, środków pracy w odniesieniu do dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wobec dzieci wykazujących specjalne potrzeby edukacyjne. 

Prerequisites

Podstawy dydaktyki ogólnej.

Scope

Konstrukcja konspektów. Formułowanie celów dydaktyczno-wychowawczych. Dobór metod nauczania i uczenia się w zależności od wymogów sytuacji. Charakterystyka i dobór form organizacyjnych w zależności od realizowanych zadań. Dobór środków dydaktycznych, projektowanie materiałów dydaktycznych. Aktywizowanie jako ważna kompetencja nauczycielska. Motywowanie uczniów w klasach I-III. Ocenianie w klasach  I-III.

Teaching methods

Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, metoda projektu, prezentacje, metoda przypadków, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Warunkiem zaliczenia konwersatoriów jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zadań przewidzianych do realizacji w ramach programu. Ocena końcowa to ocena będąca średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych za poszczególne zadania.

Ocena końcowa

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Arends R., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.
  2. Bereźnicki F., Dydaktyka – wybrane zagadnienia, Szczecin 2007.
  3. Gagne R., Briggs L.J., Wager W., Zasady projektowania dydaktycznego, WSiP, Warszawa 1992.
  4. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – implikacje dydaktyczne i wychowawcze, red. D. Umiastowska, J. Gebreselassie, Gorzów Wlkp. 2014.
  5. Klus-Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i znaczeń, Warszawa 2010.
  6. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.
  7. Limont W., Uczeń zdolny: jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk 2005.
  8. Niemierko B., Kształcenie szkolne: podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007.

Further reading

  1. Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2007.
  2. Eby J.,  Smutny J., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa.
  3. Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1994.
  4. Hurlock E., Rozwój dziecka, Warszawa 1985.
  5. Poznać, zrozumieć, doświadczyć: konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, Kraków 2011.

Notes


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 02-05-2017 21:04)