SylabUZ

Generate PDF for this page

Edukacja muzyczna z metodyką II - course description

General information
Course name Edukacja muzyczna z metodyką II
Course ID 05.1-WP-PEDP-EM2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy muzycznej do praktyki edukacyjnej. Kształcenie umiejętności muzycznych studentów z zakresu muzykowania, muzyczno-ruchowego i twórczego. Rozwijanie kompetencji programowania zajęć muzycznych dla dzieci.

 

Prerequisites

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki i psychologii dziecka.

Scope

Profesjogram nauczyciela prowadzącego zajęcia muzyczne z dziećmi. Przegląd materiałów metodycznych, programów nauczania. Walory muzykowania zespołowego. Tańce dla dzieci (metodyka pracy animacyjnej, tańce ludowe, regionalne, charakterystyczne, narodowe, integracyjne). Pomoce audiowizualne niezbędne w pracy umuzykalniającej. Wyposażenie gabinetu metodycznego do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych (m.in. muzo teka, instrumenty, rekwizyty itp.). Warsztaty muzyczne dla dzieci, ich specyfika i przebieg. Projektowanie scenariuszy do zajęć muzycznych. Opracowanie partytur muzycznych, opowiadań i bajek muzycznych. Muzyczne uroczystości przedszkolne, wczesnoszkolne.

Teaching methods

Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy, twórcze.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności (20%), dyskusji studentów (40%), pracy pisemnej 40%).

Ocena końcowa

Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.

 

Recommended reading

  1. Kataryńczuk-Mania  L., Wychowawcze aspekty zajęć umuzykalniających w przedszkolu, Zielona Góra 2009.
  2. Kisiel M., Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej: studium metodyczno-badawcze, Katowice 2005.
  3. Materiały repertuarowe dla dzieci.
  4. Pakiety edukacyjne dla klas I-III.
  5. Programy wychowawczo-dydaktyczne dla przedszkoli.
  6. Przewodniki dla nauczycieli.
  7. Sacher W..A., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999.
  8. Sacher W.A., Pedagogika muzyki, Kraków 2012.
  9. Smoczyńska-Nachtman U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu, Warszawa 2012.

Further reading

  1. Bissinger-Ćwierz U., Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą, Lublin 2002.
  2. Gałęska-Tritt J., Kształcenie głosu dziecka w śpiewie zespołowym, Warszawa 1985.
  3. Kisiel M., Pedagogiczno-dydaktyczne aspekty wykorzystania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka, Dąbrowa Górnicza 2007.
  4. Krasoń K., Mazepa-Domagała B, red., W kręgu sztuki i ekspresji dziecka: rozważania inspirujące, Mysłowice-Katowice 2006.
  5. Matuszak L., Spacerkiem po muzyce. Ćwiczenia dla studentów i nauczycieli, Włocławek 2016
  6. Uchyła-Zroski J., Wartości edukacji muzycznej dzieci i młodzieży w perspektywie tradycji i współczesności, Cieszyn 2017

 

Notes


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 11-05-2017 16:39)