SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka niemieckiego - course description

General information
Course name Warsztaty metodyczne: piosenka, ruch, teatr i drama w nauczaniu języka niemieckiego
Course ID 05.1-WP-PEDP-WMN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie  kompetencji w zakresie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.

Scope

Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka niemieckiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku niemieckim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka.

Aranżowanie  działań aktorskich w celu nauczania języka niemieckiego w  środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Formy i techniki teatralne stymulujące akwizycję języka niemieckiego.

Teaching methods

Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe,  zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ocena aktywności na zajęciach – 25%. Ocena umiejętności praktycznych – 50%. Realizacja zadania indywidualnego – 25%. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Fremdsprachen in der Grundschulen. Grundlagen und Praxisbeispiele
  2. Harmonie-Bezeichnung: Erich Krämer.
  3. Haudeck H., 2000, Der Einsatz von Handpuppen und anderen Spielfiguren, w: Bleyhl W. (red.)
  4. Kind U., Broschek E., Deutschvergnügen – Deutschlernen mit Rap und Liedern, Langenscheidt
  5. Kind U.; Eine kleine Deutschmusik; Langenscheidt.
  6. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005.
  7. Mein Liederbuch, Deutsche Volkslieder mit Harmonie-Bezeichnung; Zusammengestellt von Albert Kranz,
  8. Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
  9. Primmarschulmaterialien – Baustein Theater : Der Wolf und die sieben Gießlein; Goethe-Institut
  10. Wagner D. Zeigler P.; Mit Liedern lernen; Verlag für Deutsch, München.
  11. Zabawa w teatr; Kamila Kruszewska, Language Laboratories w Gdańsku; Homo Ludens 1 (2009).

Further reading

  1. Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, Języki Obce w Szkole, 2008.
  2. Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, Języki Obce w Szkole, 2010, 2, s. 79-81
  3. Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
  4. Kindergedicht, Kindergedichte-Gedicht für alle Fälle z.B. Kindergedichte mit viel Spaß, Kinderreime u.- lieder, Kindersprachspiele u. – rätsel, Fabel in Gedichtform
  5. www.gedichte-fuer-alle-faelle.de/kindergedichte

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 06-05-2017 19:23)