SylabUZ

Generate PDF for this page

Dydaktyka wczesnego nauczania języka niemieckiego - course description

General information
Course name Dydaktyka wczesnego nauczania języka niemieckiego
Course ID 05.1-WP-PEDP-DWNN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Beata Łapanowska
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Barbara Mikulska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest rozwinięcie i doskonalenie wymowy języka niemieckiego studentów ze szczególnym naciskiem na aspekty wymowy niezbędne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+ B2.

Scope

Samogłoski proste (krótkie i długie) – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Dyftongi – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Spółgłoski – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Pojęcie sylaby. Akcent wyrazowy – ćwiczenie właściwego akcentowania dłuższych wyrazów, derywaty oraz wyrazów złożonych. Słowa powszechnie błędnie wymawiane. Spółgłoski nieme.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Dieling H., Hirschfeld U., Phonetik lehren und lernen, Berlin 2000.
  2. Domińczak H., Wymowa w nauce języka niemieckiego, Warszawa 1993.
  3. Hirschfeld U., Reinke K., Stock E., red., Phonothek intensiv. Aussprachetraining, Berlin 2007.
  4. Morciniec N., Prędota S., Podręcznik wymowy niemieckiej, Warszawa 1994 
  5. Stock E., Hirschfeld U., Phonothek. Lehr- Übungsmaterial zur deutschen Phonetik, Leipzig 2000.
  6. Tertel R.K., Wymowa niemiecka, Warszawa 1989

Further reading

  1. Deutsches Aussprachewörterbuch, Berlin 2009.
  2. Duden, T. VI, Das Aussprachewörterbuch, Mannheim 2005.
  3. Rausch R., Rausch I., Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin 1993.
  4. Rues B. [et al.], Phonetische Transkription des Deutschen : ein Arbeitsbuch, Tübingen 2009.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 06-05-2017 19:23)