SylabUZ
Course name | Constructing prevention programs |
Course ID | 05.9-WP-PEDP-KPP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Credit with grade |
Poznanie przez studentów standaryzowanych programów profilaktycznych oraz nabycie umiejętności konstruowania programów profilaktycznych – indywidualnych i grupowych.
Zapoznanie studentów z wybraną wiedzą dotyczącą profilaktyki społecznej. Kształtowanie umiejętności planowania profilaktyki zjawisk patologicznych oraz podejmowania i realizacji działań profilaktycznych jednostkowych i grupowych.
Przegląd i analiza standaryzowanych programów profilaktycznych. Zasady konstruowania programów profilaktycznych według Z.B. Gasia i G. Świątkiewicz. Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki.
Poznanie strategii postępowania profilaktycznego na różnych szczeblach w środowisku lokalnym. Zapoznanie z prawnymi, finansowymi i organizacyjnymi ramami wyznaczającymi działania profilaktyczne. Zastosowanie podejścia systemowego w profilaktyce w planowanych przedsięwzięciach profilaktycznych. Zastosowanie diagnozy w rozwiązaniach systemowych. Konstruowanie indywidualnych programów profilaktyki.
Dyskusja, pokaz, metody problemowe, metoda projektu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium :
Zaplanowanie i skonstruowanie programu profilaktycznego grupowego, prezentacja strategii profilaktycznych; dokonanie indywidualnej diagnozy dziecka i skonstruowanie indywidualnego programu profilaktycznego.
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen cząstkowych z laboratorium.
Gaś Z., Profilaktyka w szkole, Warszawa 2006.
Karasowska A., Jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania, Warszawa.
Szymańska J., Programy profilaktyczne: podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa 2002.
Zajączkowski K., Profilaktyka zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży, Toruń 1998.
Każdorazowo uaktualniana i przekazywana studentom.
Seweryńska A., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 2004.
Sobolewska Z., Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży: zasady projektowania zajęć, Warszawa 1993.
Świątkiewicz G., Profilaktyka w środowisku lokalnym, Warszawa 2002.
Każdorazowo uaktualniana i przekazywana studentom.
Modified by dr Lidia Wawryk (last modification: 14-05-2017 20:57)