SylabUZ
Course name | Wykład monograficzny: Kapitał edukacyjny dziecka |
Course ID | 16.9-WP-PEDD-MKED-W-S14_pNadGenOGI9W |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit |
Pogłębienie wiedzy studentów w zakresie kluczowych zagadnień dotyczących socjalizacji dziecka, ekonomicznych teorii jego edukacji i wychowania, przygotowanie studentów do rozpoznawania sposobów wspierania dziecka przy wykorzystaniu określonego rodzaju zasobów w postaci kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego, i ich konwersji na kapitał edukacyjny, zapoznanie studentów z mechanizmami tworzenia kapitału edukacyjnego dziecka.
Ukończony kurs z zakresu pedagogiki i psychologii ogólnej.
Teoria P. Bourdieu w naukach społecznych. Koncepcja reprodukcji kulturowej. (Re)produkcja pozycji klasowej poprzez praktyki edukacyjne. Znaczenie edukacji dziecka. Zasoby inwestowane w polu edukacji dziecka. Praktyki edukacyjne rodziców. Obraz dziecka w kontekście kapitału rodziny. Dzieciństwo konstruktywnego kapitału. Dzieciństwo łatwego kapitału. Rodzicielstwo zaangażowane w produkcję kapitału edukacyjnego dziecka. Mechanizmy wytwarzania kapitału edukacyjnego dziecka w rodzinie. Rodzice jako medium stratyfikacji szkolnej. Od merytokracji do rodzicokracji. Kapitał społeczny a edukacja dziecka. Kapitał kulturowy i ekonomiczny w edukacji dziecka.
Metody podające: wykład; metody poszukujące: nauczanie problemowe, dyskusja, analiza przypadków; analiza tekstów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady i zaliczenie końcowe
W formie pisemnej przygotowanie autorskiego projektu dotyczącego możliwych sposobów tworzenia i konwersji kapitału edukacyjnego dziecka.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 18-05-2017 11:59)