SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wykład monograficzny: Kapitał edukacyjny dziecka |
Kod przedmiotu | 16.9-WP-PEDD-MKED-W-S14_pNadGenOGI9W |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie |
Pogłębienie wiedzy studentów w zakresie kluczowych zagadnień dotyczących socjalizacji dziecka, ekonomicznych teorii jego edukacji i wychowania, przygotowanie studentów do rozpoznawania sposobów wspierania dziecka przy wykorzystaniu określonego rodzaju zasobów w postaci kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego, i ich konwersji na kapitał edukacyjny, zapoznanie studentów z mechanizmami tworzenia kapitału edukacyjnego dziecka.
Ukończony kurs z zakresu pedagogiki i psychologii ogólnej.
Teoria P. Bourdieu w naukach społecznych. Koncepcja reprodukcji kulturowej. (Re)produkcja pozycji klasowej poprzez praktyki edukacyjne. Znaczenie edukacji dziecka. Zasoby inwestowane w polu edukacji dziecka. Praktyki edukacyjne rodziców. Obraz dziecka w kontekście kapitału rodziny. Dzieciństwo konstruktywnego kapitału. Dzieciństwo łatwego kapitału. Rodzicielstwo zaangażowane w produkcję kapitału edukacyjnego dziecka. Mechanizmy wytwarzania kapitału edukacyjnego dziecka w rodzinie. Rodzice jako medium stratyfikacji szkolnej. Od merytokracji do rodzicokracji. Kapitał społeczny a edukacja dziecka. Kapitał kulturowy i ekonomiczny w edukacji dziecka.
Metody podające: wykład; metody poszukujące: nauczanie problemowe, dyskusja, analiza przypadków; analiza tekstów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady i zaliczenie końcowe
W formie pisemnej przygotowanie autorskiego projektu dotyczącego możliwych sposobów tworzenia i konwersji kapitału edukacyjnego dziecka.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-05-2017 11:59)