SylabUZ
Course name | Monographic lecture – conflict management |
Course ID | 05.9-WP-PEDD-MZK-W-S14_pNadGenXO7KX |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit |
ukazanie słuchaczom istoty konfliktu i jego rodzajów. Wskazanie czynników powodujących występowanie sytuacji konfliktowych, poznanie własnych reakcji i zachowań w sytuacjach konfliktowych oraz pokazanie, w jaki sposób asertywnie i rozwojowo wykorzystać konflikt w kontaktach interpersonalnych.
brak
Konflikt i jego rodzaje. Przyczyny konfliktów – czynniki zniekształcające postrzeganie przyczyny konfliktu. Etapy przebiegu konfliktu. Sposoby radzenia sobie z konfliktem. Funkcjonalne i dysfunkcjonalne konflikty – jak sobie z nimi radzić. Asertywne i twórcze wykorzystanie konfliktu do podnoszenia efektywności komunikacji interpersonalnej
Wykład konwersatoryjny, pogadanka, metoda projektu, symulacja, metoda sytuacyjna, metoda przypadków, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, burza mózgów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady i zaliczenie końcowe
podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny wynikającej z przygotowania projektu w oparciu o przedstawioną studentom analizę przypadku. Zadaniem studenta jest rozpoznanie przyczyn konfliktów, zdiagnozowanie przebiegu konfliktu oraz ocena sposobu rozwiązania konfliktu i wskazanie konsekwencji dla funkcjonowania jednostki danego rozwiązania sytuacji konfliktowej. Wypełnienie wszystkich warunków zaliczenia – ocena bdb; brak dwóch elementów składających się na projekt ocena db, brak trzech elementów – ocena dostateczna; nieprzygotowanie projektu bądź nie uwzględnienie w nim założeń – ocena niedostateczna.
Każdorazowo ustalana przez nauczyciela prowadzącego wykład.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 09-05-2017 09:26)