SylabUZ
Course name | Pedagogical diagnosis of gifted and creative children |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-DPDZT-K |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Primary education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy dzieci zdolnych i twórczych (istota, rodzaje zdolności i twórczości oraz metody diagnozowania dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych). Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych (identyfikacja zespołowa, indywidualna, rodziców i nauczycieli). Metody i techniki diagnozy pedagogicznej dzieci twórczych (myślenia, zachowania, postaw, języka, proces twórczy). Wykorzystanie wybranego narzędzia badawczego do diagnozy dzieci i interpretacji uzyskanych wyników badań. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Badanie uczniów zdolnych i twórczych z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Opieka pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.
Praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów i prezentacje multimedialne, badanie wybranymi narzędziami dzieci zdolnych, projektowanie z nimi pracy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie kolokwium pisemnego, prezentacji multimedialnej do wybranego zagadnienia, aktywnej obecności. i
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatoriów.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 19-06-2017 10:25)